AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.462

Vad är Umrustung ... o s v!

Paap Reeder
..vad är detta [Länk

MVH /// Paap R
sk
323
skåne
F07 530d GT -10
Paap Reeder,
Är det betydelsen av "Umrüstung" du är ute efter är svaret "ombyggnad" (ändring/trimning).
Annars är jag dig svaret skyldigt!

Lars
Scheckheft
Hej
I Tyskland beskattas bilar bl a utifrån olika avgasnormer, kallad Euro 1, Euro 2; Euro 3 mm. Avgasnorm Euro 1 beskattas högst. Detta EGS system som erbjuds här gör att man kan bygga om sin bil till avgasnorm Euro 2, som beskattas lägre. Många med äldre bilmodeller bygger om sin bilar till Euro 2 för att spara pengar. Dock måste EGs systemet godkännas och registreras i Fahrzeubriefet. De bilar som uppnår Euro2 har i sitt Brief en anmärkning "Schadstoffarm E2". Hur EGS systemet fungerar i detalj är jag inte inläst på. Systemet leder beviserligen till lägre utsläpp.

Mvh
Scheckheft

Paap Reeder
... då är jag med.
Tack Scheckheft!
Verkar vara en stor marknad och utbud för detta på Ebay.

MVH /// Paap R
Någon som vet om det är möjligt att få en sådan bil ( Kat nachgerüstet, Schadstoffarm Euro 2)godkänd i Sverige med detta infört i briefet??
SBP verkar ju alergiska mot alla förändringar- detta borde ju vara en positiv miljöförbättring, eller??

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Jag har en 530iA -93 som är importerad 2005 som har detta med sig från Tyskland. Bilen är godkänd i Sverige.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

ca
10
cam
750iA -89
Har en polare som rev ur ett sånt system från sin tyskimporterade toyota supra. importerad-registrerad-besiktigad med kittet. Urrivet och besiktigat igen utan problem.

här finns lite info om vad det är : Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.