|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag ska försöka bygga en ventilkåpa i aluminium till min m50. Nu är de så att ja har laddat ner ett cad program och ska försöka göra en ritning på anliggnings mot toppen. sen kan man fortsätta bygga uppåt från den. Men jag behöver måtten på ventilkåpan eller ventilkåps packningen. är de nån som har dom eller kan mäta? Ja är även intresserad av en bild på packningen och ventilkåpan underifrån. Tack på förhand. Mvh Emil Länk | |
|
Anliggningsytan ska de stå. men nu är de så att ja är inte så haj på cad, nån frivillig på att hj'lpa mig med en cad ritning? Länk |
|
| vad är de för program du laddat ner? inventor? solid works? | |
|
Cad standard. Ett gratis program. Tror faktist ja skulle fatta mer av ett riktigt program. Photoshop har ja inga problem med iaf :) Har inte plats för ett stort program till nu.. datan är full av bmw turbo filmer hehe. Är du cad kunnig? :) Lust att hjälpa till isåfall? :) Mvh Emil Länk |
|
| Jag kan pro/e... Låter som ett roligt projekt, hjälper dig gärna, om jag kan dvs. Men är inte alla ventilkopor redan i alu? Vad vill du uppnå med att bygga ett eget? Är det inte bättre att köpa/bygga en ventilkopa i kolfiber eller något annat material, typ härdplast kanske? Har du tänkt fräsa den ur något ämne eller tänker du svetsa den i plåt? | |
| ja jag kan inte så mycke, brukar sitta å leka lite med inventor när jag har tråkit! är inte så bra på de, jag baar undrade! jasså..skicka några turbofilmer till mig? :P | |
|
FilthPig: Okej :) ja vill vara "ensam"? om att ha en fin kåpa i aluminium eller plåt, japp de sitter aluminium orginal oxå, men den är inte så fin =). vill slippa ha den fula plastkåpan som sitter ovanpå orginal. Målet är oxå att de ska se rejsigt ut, och att folk ska undra, va e de där för motor? Har inte bestämt om ja ska försöka fräsa ur ett stycke aluminium än eller om ja ska svetsa, men troligtvis får de bli till att svetsa. på grund av att de blir lite svårt att få de bra om man ska fräsa ur ett stycke aluminium. Ska rita en bild som ja kan skicka så ser du ungefär hur ja har tänkt mig :). min538: japp de kan jag, adda mig på msn. Emil_grevesmyhl@hotmail.com Mvh Emil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.