|
|
|
|---|---|
|
Hejsan.... Har ett akut problem....bilen vill inte tända och jag hoppas på ett gäng kloka förslag till fel! Det började i söndags, skulle åka en sväng och då startade bilen, men dog efter en minut. Försökte starta igen men gick inte...försökte dra igång, gick tillslut men då gick motorn bara på ett antal burkar (sur antar jag)...sen gick bilen bra enda hem igen...Dagen efter ville bilen inte starta alls....så nu har jag problem! När jag försöker starta så maler bara startmotorn och det matas fram soppa, har kollat rotor och fördelarlock, men de ser helt friska ut...iallafall enligt mig! Funderar nu på om det kan vara tändspolen, någon som vet hur man kan kolla om den fungerar? Har oxå en idé om det kan vara en så kallad tändmodul som har havererat, någon som vet var den sitter? Kan det ha något med insprutningen att göra? Vatten på spridarna eller dyligt. Tycker det vore konstigt då det luktar soppa när man harvar på startmotorn! Tacksam för svar MVH Johan, med trubbel! | |
|
Har du gnista fram till stiften??? Har du det fungerar tändspolen... //Cosmos E28 Registret # 160 |
|
| Det låter ju lite som bränslepumpen, dom går relativt ofta sönder. Men vad vet jag... | |
| Häll i k-sprit och testa om du inte har gjort det på länge. | |
|
Jag hade glappkontakt mellan kabeln och tändmodulen. Det räkte med att röra på kontakten lite sen fungerade bilen någon månad för att sedan lägga av vid något rödljus (tomgång gav lägre spänning). Tändmodulen sitter på höger framskärm om jag ej minns fel. Visserligen på en 320i -86, ej riktigt lika tändsystem. Du kan väl prova, om det är samma problem kanske jag har en lösning för glappkontakten. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.