AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
444

Byta ett eller båda

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Bör man byta båda oken fram om det bara "behövs" byta de ena igentligen?

Ska byta skivor och belägg också...
Brembo Max och Textar belägg från Mekonomen.
du behöver ju inte "byta" om det verkligen inte behövs! plocka isär och kolla om kolvar, glidpinnar och lopp är rostiga..är kolven kass så byt den, blästra rent oket och skruva ihop med ny mont. sats...om inte oket har rostat ihop totalt då :)

MVH
Johan K
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Finns ingen möjlighet för att "kolla" och blästra grejer här.
När jag får möjlighet till ett garage då är de lika bra att bränna dit nya grejer så man vet att de blir bra.
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Beror ju givetvis på hur mkt man tycker om och hur noga man är med sin bil... Funkar nog att byta ena men personligen vad gäller bromsar o speciellt i fram skulle jag byta båda. Är det ena dåligt är nog det andra halvdåligt. Går säkert att få till dom så dom blir bra men det äår ju en viss känsla i att ha allting friskt och nytt... Hade en Impala en gång där jag bytte allt i bromsarna (trummor på den) Vilken skillnad det blev, polarna blev chockade över att en så gammal bil hade så pass bra bromsar.

Om du ändå kostar på dig nya skivor osv.. enligt min mening inget snack, byt slangar på en gång, det är känsla när grejerna är perfekta, dessutom är (vilket en del inte tänker på) bromsarna en biddragande fortåkarfaktor

BMW CS 05928
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jo, skönare att åka fort om man vet att man kan stanna om de behövs :-)
De blir byte av båda, dock osäker på slangarna då man väl behöver komma mer under bilen och det har jag inte möjlighet till i de garaget.
Kanske gör de där de finns lift... går väl rätt snabbt att byta slangarna? Lufta kan man ju göra utan liften...
Nee, du behöver bara byta ett ok... men se till att lufta broms systemet! =)

Shake That Ass
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.