|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| "Dyr i drift" | |
|
Förra kallades för Fy.. och nuvarande för Säcken.. båda pga av reg.numret. Navigatorn kallas för Stella, det har frugan döpt den till. |
|
|
Jag kallar min för "7:an", "klumpklossen" eller "blysläden". MVH Morgan. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Bempan och M6:an! Kärt barn har många namn. MVH Patrik |
|
Måndagar kallas bilen för Skräppbilen, Tis = Diablo, Ons = Ghost Man, Tors = Psycho car, Fre = Svarta Faran, Lör = kancer bilen & söndagar = Pesten. Lite taskiga namn, men bilen tillhör denna kategori! |
|
|
Funderar precis på ett nytt namn...........starkt förslag just nu är: Jaguaren......... Har man XKR på nummerplåten kan man kanske kosta på sig den ironin. |
|
| Dubbel glädje blir det när garagegrannen just är en Jaguar XKR :-). | |
|
520n heter FET20, påkommet av Oljekyld här på forumet efter att vi putsat upp den och slängt på 17"arna i höstas. A-klassen heter Vält-klassen alt. finbilen (lite ironi dock då det är min budbil som får gå rätt hårt åt). |
|
| Min lilla etta har fått namnet Woody. Finns nämligen en likhet med reg.numret. | |
|
Kärt barn har många namn... helt beroende på situationen och ägarens humör:) Mest frekvent förekommande namn är: "Bumsen", "Fordonet", "Fordonet i fråga", "Stackars krake", "Harven", "Holken" och "Åbäket". Sedan förekommer förståss "Sextrettifemman" och "Etjufyran" också. /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Mina vänner brukar säga 7'an och E32'an, eller fråga om vi ska åka lyxkryssaren. Lite beroende på vilken bmw vi ska ut o åka med. Får ju plats mest brudar o bärs i min så brukar bli den. Men vännernas små 3serie åk funkar ju bäst till att busa med. Brukar även få dras med mindre kul smeknamn då den kan bli kallad kokainsläde eller något annat opassande. Men dom ändrar garanterat åsikt när dom fått åka med en gång. Jag och min A-traktor jag hade innan bilen blev alltid kallade för Valpen. Bara för att det var en Volvo Valp. |
|
| Har fått höra "Hitlersläde" om mina bilar.... | |
|
Min får heta kärran i brist på annat. Keep Your Distance! |
|
|
Bravo, Masten! lLte självironi skadar aldrig. Min 750 får heta Puppan ( efter regnr PUP600) Eller 733an( Har 733 emblem på bakluckan efter medlnr i BMWCS) mrMPOWER |
|
| Den jag har nu får heta Ben Hur, efter regnr HUR*** | |
| Rolig tråd.. Min tjej döper våra bilar... 523an heter Boysen...Våran första bil hette bettan...:) | |
|
Min tvåhjulade BMW heter Kajsa-Stina. Det namnet kommer av K1200S samt att hon är mycket temperamentfull. Min fyrhjulade BMW heter däremot tråkigt nog bara IS:en. K 1200 S gör Ringen på 7:57 |
|
|
När jag är ensam med bilen heter den älskling. Annars bimmer eller bilen. ___ E36 325i E30 318i Jag trivs bäst på sladd. |
|
| 740´n & 328´n.... | |
|
Jag trodde det bara kvinnor som hade behovet av att döpa sina bilar. Mvh Magnus "Your Toyota is not fantastic" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.