AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
624

FK väghållningssats 540 E34

br
39
brodda
540ia -93
Hej! Har varit här ett tag och kikat lite, så det blir ett första inlägg nu. Har köpt FK väghållningssats 40/35 av gerth och min undran är om nån har en bild på en sån sänkning och om mina bakdäck 255/40 17 ( Rondell 58, 10 tum ) passar utan att ta i skärmarna. 540ia sedan E34
mvh Roger
Ps. Har sökt men ej hittat nån bild.

kilroy
Jag har ingen bild...däremot satt det 255:or bak på min 540 när jag köpte den. Dom tog definitivt i skärmarna kan jag säga...så pass mycket att jag fick byta bakskärmar. Det visste jag naturligtvis när jag köpte bilen så priset blev därefter. Nu kör jag med 235:or runt om vilket passar bättre. Bilen ser bättre ut dessutom med 235:or än med 255:or men det är ju en smaksak.Mvh kilroy
br
39
brodda
540ia -93
Ok! Men jag har precis köpt nya däck så det blir till att prova om det passar, eller så behåller jag originalfjädrarna bak & bara byter dämparna, kanske blir snyggare så.
mvh Roger

Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Om det tar i så kan du prova att svarva navet för att tjäna nån MM eller valsa skärmkanten något.

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
kilroy
Eftersom du har köpt nya däck ska du naturligtvis prova. Med 255:or bak får man ett skapligt fäste....Lyd Daniels råd om det fattas några millimeter...Mvh kilroy
kilroy
Välkommen till forumet förresten!!Mvh kilroy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.