|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har varit här ett tag och kikat lite, så det blir ett första inlägg nu. Har köpt FK väghållningssats 40/35 av gerth och min undran är om nån har en bild på en sån sänkning och om mina bakdäck 255/40 17 ( Rondell 58, 10 tum ) passar utan att ta i skärmarna. 540ia sedan E34 mvh Roger Ps. Har sökt men ej hittat nån bild. | |
kilroy |
Jag har ingen bild...däremot satt det 255:or bak på min 540 när jag köpte den. Dom tog definitivt i skärmarna kan jag säga...så pass mycket att jag fick byta bakskärmar. Det visste jag naturligtvis när jag köpte bilen så priset blev därefter. Nu kör jag med 235:or runt om vilket passar bättre. Bilen ser bättre ut dessutom med 235:or än med 255:or men det är ju en smaksak.Mvh kilroy |
|
Ok! Men jag har precis köpt nya däck så det blir till att prova om det passar, eller så behåller jag originalfjädrarna bak & bara byter dämparna, kanske blir snyggare så. mvh Roger |
|
|
Om det tar i så kan du prova att svarva navet för att tjäna nån MM eller valsa skärmkanten något. Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
kilroy |
Eftersom du har köpt nya däck ska du naturligtvis prova. Med 255:or bak får man ett skapligt fäste....Lyd Daniels råd om det fattas några millimeter...Mvh kilroy |
kilroy |
Välkommen till forumet förresten!!Mvh kilroy |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.