|
|
|
|---|---|
|
Ligger på börsen silverfärgad -98 11500Mil troligen nyimport 145000:- Finns i Jönköping Som vanligt är jag kass på att länka !!! : ) Tacksam för allt som ni ev vet !! Nån Som vart och tittat på den??? ETC Största kruxet på denna typ av vagn är väl Vanosen vad jag förstår eller?? + det allmänna intrycket då förstås Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" | |
|
Här är annonsen: Länk |
|
|
Ser fin ut! M-POWER! Nya bilder i Galleriet! Länk |
|
|
Tackar Jakob_M3 !! Visst ser den fin ut, men man vet ju inte vad som döljer sig under den fina ytan så att säga!!! : ) vad tror vi om priset då ?? Skulle nog vilja ner några tusingar till den är ju trots allt 7 år gammal menar jag !! Är det någon som vet om man kan montera bort vingen utan hål och synliga märken etc! Är lite allergisk mot vingar på E36:an Kom igen nu ös på med lite synpunkter & tips om just denna bilen !! Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
krokodilen: Vad jag kan säga om priset är att säljaren på kort tid gått ner ca 15.000 kr i pris (den har annonserats förut). Dock är ju prisbilden helt rimlig för den typen av bil. 11500 mil är inte så farligt. "WDO" regskylt tyder på nyimport. Har denna ägaren brukat den överhuvudtaget? Tänk på att det är enorm skillnad mellan att importera en bil för att ha den själv eller för att sälja den direkt. Vill man ha den själv är man grymt kräsen, men om man bara vill tjäna några tusen tar man gärna en tveksam bil till lågt pris. Kolla upp vad intentionen med importen var. Den har rätt färg, silverfärgade M3 3.2 är ovanliga och eftertraktade. Svart helskinn ett plus (dock ej stolsvärme men en sån bil kör man ju på sommaren). Den är minimalt stylad vilket tyder på omsorg för bilens skick och andrahandsvärde. Vingen tas ej bort utan vidare. M3-vingen är borrad vilket gör att bagageluckan antingen måste in på spackel + lack eller bytas helt. Spackel + lack brukar ge medelmåttigt resultat. Räkna med ca 4 lök för ny lucka plus lack. Den gamla luckan med vinge på kan betinga ett värde på ca 2.000-2.500 kr. |
|
|
Tack för det Crisse !! jag får väl kolla på vingen närmre så får jag se hur jag ska göra ! Håll med om att bilen är finare vinge utan dock !! (smaksak??) Sen har vi ju försäkrings biten med den blir nog inte så billig kan jag tänka !!?? Har någon tips på billigt bolag, ex på premier etc så mottages det tacksamt också !! Vilka punkter ska man kolla iövrigt osv?? Tänkte ev åka neråt i veckan om försäkringen visar sig någotsånär human. : ) Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
Självklart ska du ta bort vingen :-) Förövrigt tycker jag att priset verkar ganska rätt, såvida milen stämmer och skicket är bra. |
|
| Vingen måste bort ja... Om det är någon som har nån bra lösning eller erfarenhet så dela gärna med er för jag ställs kanske också inför det problemet... | |
|
Årsmodellen verkar difus vv har ingen info, Folksam hävdar att det är en -97:a (pratade med dom idag ) Det ska väl gå att läa ut på Ch nr om jag inte minns fell!!?? Någon bokstav ska väl representera rätt årsmodell !! Nån som vet ?? 1800:- i månaden skulle den kosta i försäkring ( SUCK ) : ( Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
Ring runt till lite bolag innan du bestämmer dig! Det kan diffa ganska mkt för just M3.. Mvh Per |
|
|
Vad tror vi om årsmodellen då?? Ch nr är : WBSBG91020EW39712 Någon som kan tyda detta åt mig ??? Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
Bilen är tillverkad 97/09 så enligt BMW's sätt att se på saken är det en 98:a. Vägverket har som du säger ingen info alls utöver när bilen är importerad. ___ BMWCS #5157 |
|
| Är mina ögon knas såhär tidigt, eller är där nyansskillnad på dörren? | |
| VolvoForLife: Jag tyckte också att det såg så ut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.