AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.150

Hur kan jag slå på auto halvljus på E61:an?

Har sökt på forumet men inte hittat något.

Jag skulle vilja ha automatiskt halvljus men det är en ljussensor som bestämmer om halvljuset skall på. Det lättaste skulle bara vara att täcka över den. Var kan jag hitta den på min E61 2005?

//D

Mvh D
||
34
|| jensa ||
120d M-Sport -07
har ingen erfarenhet ännu av E60/61, men så länge den är svensksåld är jag säker på att det är halvljusauto. Ställ bara ljusreglaget i läge halvljus så slocknar det när du stänger av tändningen.
Annars vet jag att det finns sensor som automatiskt känner av när det blir mörkt, te x i tunnlar och liknande. Detta för länder där de inte har lag på halvljus. Men jag antar att detta bara är i funktion när halvljusreglaget är i läge "0".

|| jensa ||
Bilen är definitivt svensksåld (BMW Novation Uppsala) och den har definitivt inte halvljusauto. Konstigt kan tyckas iofsig.

//D

Mvh D
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
BMW måste kunna progammera om denna funktion. Ring Novation och hör med dem, på en sv.såld är halvljusauto en självklarhet. Borde vara kostnadsfritt?
Ko
59
KooJiiKoo
525i E34 -94
På mina tidigare bilar - icke BMW - har det funnits ett extra relä.
Ville man ha bort automatiken var det bara att ta bort reläet.
mr
86
mr_e30
325 Coupe e92
Det går att programmera. eller vrid vredet till höger.
sebbe_bmw
Självklart har du automatik...

Om jag sätter vredet i 0-läge på mina svensksålda 540/X5 så är ljuset också släckt... Men sätter jag det i halvljusläge dvs. vrid vredet så långt till höger som möjligt så fungerar det.

På de flesta andra märken så lyser halvljuset alt. reducerat halvljus även om omkopplaren står i 0-läge.

Sebbe
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
I AUTO på E60, är det normalt i Europa att den tänder ljuset vid hjälp av ljussensorn vid behov.

I halvljus läget (vredet till höger), är ljuset på
OFF = av

I SVERIGE:

Detta blir programerat innan leveransen:

AUTO (dvs vredet till vänster): tänder ljuset enligt lag i sverige.
OFF = avstängt
Halvljusläget (dvs till höger): Samma som AUTO..

Be novation att programera bilen, det har de säkert glömt innan leveransen.

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.