|
|
|
|---|---|
| Nu när det har varit kallt här i Dalarna så når min bil inte upp i riktig arbetstemp. Måste man byta termostat på en import bil? Eller kan det ha och göra med att jag bytt org fronten till en M5:as (större luftintag?) Tacksam för svar!! | |
|
Hade samma problem med min 735i, i och för sig så hade jag inte bytt till någon annan front, men jag bytte termostaten och då gick temperaturen upp till mittensträcket som det ska vara. Prova byta termostaten det kan hjälpa. //Schnitzer |
|
|
Hejsan, jag hade samma problem...fick byta termostat...lite struligt...kostar 290kr på BMW vill jag minnas. Simon |
|
henkeboy |
Det e troligen termostaten! |
| vad du kan göra för att göra det lätt för dej är att du tar en kartongskiva och sätter för kylaren i fronten, om tempen stiger till det normala så vet du att fronten bidragit till dit dilemma. | |
|
Kass termostat är ett standardfel på E39. Bara att byta... /Micke |
|
|
Att sätta en kartong tror jag inte hjälper för att det bör väl vara vatten tempen i motorn som styr termostaten.Inte vattnet i kylaren. |
|
| Jodå...men felet är att termostaten står öppen hela tiden. All kylarvätska cirkulerar genom kylaren, dvs det stora kretsloppet. Kylaren kyls hela tiden ner av vinddraget då man kör, tillåter aldrig kylaren att bli varm. En öppen termostat kan ofta visa sig som att bilen inte blir varm under körning. Om man stannar en stund, stänger av, och sedan kör vidare stiger ofta temperaturmätaren en stund, för att sedan åter sjunka mot det blåa fältet... | |
|
Jag menar om termostaten funkar så hjälper det inte men om den är kass så håller jag med att det ger resultat. |
|
| jo termostaten har ju till uppgift att hålla kvarvattnet i motorn tills den stiger till 85-90grader sen öppnar den till det övriga systemet öppnar den inte brukar det oftast inte komma någon värme i kup`en ett lätt sätt att kolla är att känna på slangarna om dom blir varma | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.