|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vore kul att veta om ägaren till min gamla BMW 518iS -87 finns på forumet! Reg. FMJ XXX Kolla bild : Länk | |
| ...eller någon annan som ägt bilen? | |
| Har för mig att den såldes ny i stockholm, där ett företag var första ägaren och sedan via värmland till skaraborg på mitten av 90-talet, där den till och från har rullat sendess. | |
|
vad är skillnaden på en 518i och en 518is om bägge är E28:or? ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
s var väl någon sportedition... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
S = shadowline svarta lister med mera..... ___ Länk Missa INTE pizzaträff i umeå den 12:e |
|
|
Utöver standardutrustning finns följande utrustning i en 518iS: 1. Taklucka. 2. Gröna värmeskyddsglas. 3.Elektriskt inställbara ytterbackspeglar i karossens färg 4. Centrallås med extra spärr som gör att dörrarna inte kan öppnas inifrån - en extra säkerhet mot stöld 5. Dekorstripes 6. Elektriska fönsterhissar fram 7. Läderklädd sportratt och växelspaksknopp 8. Mattsvart eloxerade lister, stötfångare lackerade i bilens färg. 9. Säten och dörrar i yllevelour. 10. Förvaringsnät för tidningar på baksidan av framstolarnas ryggstöd 11. Dimljus fram samt extra, bakre dimvarningsljus 12. 6 ½ x 14" korsekerfälgar i lättmetall och 195/70 HR14-däck. 13. Baksäte med individuell skålning för två passagerare, mittarmstöd bak 14. Metalliclackering; 184 Delfingrå, 181 Diamantsvart och 203 Laxsilver 15. Matchande klädselfärger; 0174 Pärlbeige, 0096 Antracit och 0097 Pacific |
|
kilroy |
Vill du köpa tillbaka den eller...??Mvh kilroy |
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
En bild till, med fälgarnas ekrar lackade i diamantsvart: Länk |
|
| kilroy: varför inte? Lite nyfiken på bilens öde... | |
| Min gamla 518is öde känner jag till iallafall.En skrotfirma i Laholm | |
Paap Reeder |
... otroligt mycket bil för pengarna.... om man kunde vänta litet med omkörningarna. Tog "nästan ingen soppa" och kostade som en volvo 240 i försäkring och var lätt att "vidareutveckla". MVH /// Paap R |
|
Udo: Gammla siten som du länkar till. Testa denna istället: Länk Är för övrigt mycket nöjd med min 518iS. Men den kommer ändå att bytas ut mot en 523iA E60 inom kort. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| J.Dredd: E60 är ju nåt förjäkla läcker. Den designen kommer att stå sig länge | |
| Någon av alla entusiaster här borde nångång ha sett den, åkt i den eller rent av ägt den? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.