|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Conan99 |
Om du har fått matta bakljus på din bil gå då till en konstatelje och köp transparent glasfärg, orange eller röd. Ev. späd ut färgen lite grand. Rengör glasen och pensla sedan på färgen. Härda lite med hårtorken/värmepistol. Slutligen dra på ett par lager med klarlack så blir det som nytt. Har provat detta på en Volvo och det blir som nytt om man är lite noggrann. MVH Conny |
|
Det är väl inte lagligt att lacka om bakljusen? eller? Mugges E34 guide: Länk |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Conan99 |
Tjena Mugge! Inga problem om du målar dom i samma färg som orginal. Måla orange på blinkers och endast klarlack på backljus och rött på övrigt(avsluta med klarlack på allt). Den skillnad som uppstår är att ljusen blir något mörkare efter detta. På min besiktning så kommenterade dom inte ens detta. |
|
Det är definitivt inte tillåtet. Det bästa är att helt enkelt polera glasen, precis som det sägs i länken... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Conan99 |
Köp nya då |
|
Fint sandpapper, sedan klarlack... Får matta glas att se ut som nya... MVH Peter Z |
|
|
Det räcker med klarlack för att få blanka glas. Hade väldigt matta bakljus på min 740 men med lite klarlack så var de som nya! M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
Volvo 740 alltså :( M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
Conan99 |
Visst, alla gör vi på lite olika sätt. Olagligt eller inte!? Det är ju olagligt att köra 75 km/h på 70 väg också, eller hur! MVH Conny |
| Håller med Conan99 | |
|
Visst, man kan lackera om bilen så fort den blir lite matt i lacken också. Eller? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Conan99 |
Tja varför inte! Finns väl inget som hindrar förutom plånboken. |
|
Jo, sunt förnuft. Även folk med löjligt mycket pengar tvättar sina kläder istället för att köpa nya och tvättar bilen när den blivit smutsig istället för att köpa en ny. Vad jag inte förstår är varför man ska göra det mer komplicerat än det behöver vara, speciellt inte när det krångligare alternativet dessutom är olagligt. Lite polermedel på en trasa och fem minuters arbete så är glasen som nya igen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Skulle aldrig!!!... måla mina bakljus med färg. Vad med polermedel i har funkat i alla tider.. Målar man så blir det ofta en tattig look.. för att inte tala om när man får lyse bakom plasten..örk |
|
|
polermedel funkar så länge de inte är så mycket mattade... Är de riktigt matta så måste man slipa ner dem lite och klarlacka dem... Jag brukar också polera dem lite när de blivit lite matta, lite sandpapper och klarlack räddar dock bakljus som man tror är färdiga för tippen... MVH Peter Z |
|
|
Hur snyggt är det när lacken släpper ifrån plasten? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
_WmB_ |
tog bromsvätska på mina "målade" glas och dom blev som nya efter det |
|
Polermedel funkar hur nermattade dom än är...med rätt verktyg! bakljusfärg hör hemma på TPC |
|
|
Kan man slipa ned den matta ytan kan man självklart även polera ned den matta ytan, det tar bara lite längre tid. En polermaskin är mycket användbar... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Conan99 |
Nä, nu vill jag ha vår så man kan sätta dit sommarfälgarna! Inte så dumt! Hälsn Conny |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.