AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
443

Uppgradera ljud i M5 -94!

Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Hej på er!

Jag har nu orginal stereon i min M5:a, jag tror det är det "lilla" ljudpaketet. För det finns bara en "bandare" med radio, samt tre högtalare i fram och två i hatthyllan (Vet någon vad dett ljudpaket kallas på BMW-språk?). Jag hade tänk att uppgradera ljudet lite det är inte så att jag vill ha något värsting ljud utan det är mest för att jag vill ha en MP3/CD-spelare i bilen. Här kommer några frågor:

1. Är det någon som har något tips på en billig (ca. 2000:-) och hyffsad MP3/CD-spelare som smälter in bra i bilen, dvs helst en svart med röd belysning.

2. Jag tänkte ev. även byta ut orginalhögtalarna och unrar ifall någon vet vilka jag kan köpa till fram resp. bak system så jag slipper bygga om eller såga upp större hål. Dvs. några som passar direkt där orginalhögtalarna har suttit. Vilket budget märke är bäst, hade tänkt att lägga ca. 2000:- för alla högtalare, eller är det kanske bättre att behålla orginalhögtalarna?

Mvh. Bjarre
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
Om du ska byta högtalare så ta inte budget för då kan du lika gärna köra med original..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.