|
|
|
|---|---|
|
Bilen tar lång tid att bli varm från att den är kall! Sen går den ej tillräckligt upp till mitten utan pendlar från den vänstra vita sträcket efter den blåa markeringen till nästan mitten! På motorväg så går den ner lite! Har man stängt av bilen så tar det inte långt stund förren den blir kall, men startar man bilen på nytt så tar det då inte lika långt tid för att den ska bli varm! Värmen i bilen är inte den bästa, kunde varit bättre! Är det termostaten som ska bytas? Har fått tips från en bmw mek här i jönköping att det är inte särskild svårt att byta temostaten plusatt man ska behålla den gamla packningen till den nya termostatet! Sen när man väl fått ihop allt igen så är det bara att fylla på kylvätskan till max och åta den gå på tomgång alternativ köra med den! Då borde det komma utallt överbliven luft! Är det så? Några tips? Vad för verktyg behövs det? Är det svårt byta den? Finns det inte 2 olika termostat? MvH Bmw 4-ever | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Exakt sådär är det för mig också. Bytte termostat och lite bättre blev det men inte bra. När jag slår på värmen så tar det väldigt lång tid för bilen att bli varm och sjunker i regel i temp men har jag värmen av så är det inge problem just. Mekanikern som bytte termostat åt mig trodde att det var så förbannat bra cirkulation helt enkelt :D Men för mig läcker det kylarvätska vid en cirkulationspump och det tjuter om den så det kan ha att göra med att den är defekt på något vis. Drygt, dyrt och jobbigt att felsöka vattensystemet :/ MVH Johan |
|
|
Tack hasoo! Den hade jag glömt! Har fixat termostat men det fins tyvärr ingen pil på den hoppas jag monterar rätt då! Några andra tips? MvH Bmw 4-ever |
|
| Byt packningen när du byter termostaten. Passa även på att byta termostathuset, ca 150:- bara. | |
|
Har inte blivit något av än att byta termostaten. Få se det blir nog till helgen. Jag har en webasto värmare, kan den skappa problem vid luftningen? MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.