|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Schnitzer: Japp, tillverkad 03/93. Vad jag vet så är speglarna orginal. |
|
|
Garvis: Japp, din M5 Touring har originalspeglarna som fanns från 1993-1995. //Schnitzer |
|
|
Funderar att kolla på denna M5 Touring med chassinr: BL01579 Är det något jag bör tänka på vid kollen av denna bil, förutom det vanliga med EDC-läckage med mera? Vad kan en synkring kosta till denna låda? Är Mobimech den bästa med växellådor? |
|
|
stensth: Ska du utöka vagnparken eller du är på G att byta bort Biturbon?!? Sjöberg |
|
| sjoberg: Jag vet inte riktigt... Är lite sugen på både och faktiskt, får se vad det lutar år i sådana fall... Har inte bestämt mig! | |
|
om jag har förstått det hela rätt så hade bilen en rasat motor - det bör därför kollas av VEM och HUR motorn blev renoverat !!l |
|
| Hoppas att rätt motor sitter i, finns ju några som har renoverat fel å satt i en 3.6:a istället. | |
|
m5toureg: är det tveksam mätarställning på BL01579? Bilen har dessutom haft tio svenska ägare på fem år (!), inte bra. Dessutom har den rullat svensk vinter vid minst ett tillfälle, 89k är visserligen lockande för en sån bil, men det lär behövas ytterligare 89k investerat innan den där bilen ser ut och går som den gjorde från fabrik. Är det dessutom en mätarskruvning på den så är den inte värd att satsa på alls tycker jag. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Hmm, ok... Hur ser man okulär skillnad på en S38B38 och S38B36? |
|
|
Länk Sjöberg |
|
| Tack för länken, gjorde lite nytta så här innan arbetsdags! | |
|
Om det är någon som ligger inne med info om BLO1579 så får ni gärna maila det till mig. |
|
|
stensth@ jag är egentligen på semester (vilket enligt familjen också betyder INGET pyssel med M5-relaterade papper.....;) men jag skall se om jag får ihop något om denna - |
|
| m5toureg: Vore skitjusté om du kunde fixa det!!! | |
|
stensth@ du har mail ! - schnitzer@ BL01579 prod.datum 13.05.1993 har original från fabrik som tillval = 784 > Aerodynamikspeglar - vilket betyder > någon har tagit hand om M-speglarna och bilen har därefter (felaktigt) försetts med standard-speglar som tillhör en bil av 1992-års modell istället för korrekta standard-speglar - = så var den gåtan löst ;) M5touring register |
|
|
m5toureg: Jag tackar så mycket. Vad tråkigt med speglarna, dem gör ju sig rätt bra faktiskt på den bilen!=( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.