AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.573

Fick M3 fronten STULEN inatt... :-((

Sida 2 av 3
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
mr_e30, aha är det du som jobbar i Nacka? :)

TACK! det var ditt tips som ledde till fronten jag köper nu!
Komplett med kyluftskanaler, alla lister, balken, för 3 papp! :)
Philly
lider med dig mosse! en sak som kanske muntrar upp dig, jag är M3 ägare inom en snar framtid ;)
Hur kan man lyckas med att sno en komplett frontspoiler??? tar inte sånt tid, och hörs det inte när man meckar av en sådan F*n? hmmmm

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Dragolito: Det tar mig ca 7 minuter och skruva av min frontspoiler! Det är skit enkelt om man gjort det ett par ggr innan.
Tyvärr!

Länk
o.k 7min vart jäkla snabbt ;)

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
fästa rakblad på strategiska platser är ju taskigt mot tjuvarna...

Automat är bekvämt men helst med V8 muller
Wa
36
Wallman
540ia-93
Jag blev av med min fronten på min 540 på semester i Danmark 2002. Reseförsäkringen som följer med när man betalat resan med Mastercard täckte självrisken. / Uffe
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Brorsan blev av med sina täckluckor till dimljushålen på sin 318tds. Finns det intresse för såna...? Som någon sagt innan, det finns ingen skam i vissas kroppar. Inte ens på kyrkogården är något fredat, jag köpte en ny (dyr!) gravlykta till Mors grav i fjol och tänkte åtminstone göra det svårare för klåfingrarna. Tog en stor sten och borrade ett hål i och trädde igenom en 2mm rostfri wire ca 80-90cm lång och grävde ner den och stenen ca 30cm. I den övre ändan finns en ögla som jag satte fast i lyktan med ett litet hänglås. Allt är nedgrävt och osynligt. Men en dag ligger lyktan uppdragen och wiren spänd(lång näsa!!!). Så jag har min dyra lykta kvar=) Men ska det verkligen behöva va så? Har gjort likadant med täckkåpan till dragkroken, för den har jag blivit av med några gånger (innan!).
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Dom får sitt till slut....

Trevlig helg!
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Länk

Philly
såg med den innan.... blev fundersam :/

han verkar INTE vilja bli av med den till det priset. Han VET att det är en äkta M-front...

Han vet kanske att det är den som blev stulen från en 323 touring?

BMW
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Fattar inte hur fittjuvarna kan med detta. Det värsta är att det ju kanske är folk med BMW anknytning, som känner till modellerna och vet vad som är värt att ta. Dessutom måste man ju ha praktisk erfarenhet av att monterat bort en M3 front, om man dessutom ska lyckas med det under mörker och under psykisk press. Helt otroligt...

Jag kommer ifrån Alvesta i småland, men pluggar i Göteborg. Bor hyffsat centralt (Landala nära chalmers). I höstas såg jag en diamantsvart 4 dörrars 325iM nere vid torget. Stannade och kollade in den lite för jag var själv på jakt efter en då. (Har köpt nu) Tyckte den såg fin ut. Ett par dagar senare ser jag samma bil en bit därifrån men med front, sidokjolarna på ena sidan samt vingen borta. Kan bara anta att ägaren blivit utsatt för samma behandling som Mosse. För djävligt rent ut sagt.

Inför shiialagar. Kapa händerna på dem...

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Rättelse. Det är inte "shialagar" och man skall inte kapa handen, utan fingret.

MVH
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Helt rätt. Får rätta mig själv lite. Menar såklart Sharialagar. Nu var jag så klart inte allvarlig, men än då. Blodet svallar när man läser om sådant här!
Brukar man förresten inte kapa höger hand på tjuvarna? Det varierar säkert från land till land iofs.

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Personligen tror jag (nu blir säkert många arga) att det är några av de småfifflarna dvs. "hassan bil" eller varför inte "jack bil" eller "harrys bilar" eller "nisses bil" eller vad det nu kan heta, alltså "vimpelhandlare" som har småkids ute och stjäl åt de... bara en teori jag har, bor själv i ett område där jag från mitt fönster och där jag (ironiskt nog) parkerar bilen, brukar "betrakta" deras verksamhet. Vissa har blängt t.o.m. på min bil o småsaker som div. yttre belysning har försvunnit från mina bilar, parkeringen är nära deras verksamhet.

Förmodligen sitter din front på en annan bil nu, som är till salu.

Sedan tycker jag att det är alltid samma sak, man sitter här vid datorn och beklagar sorgen, finns det inget annat vi skulle kunna göra? (eller är det svenssonlathet?)

Beklagar om fronten din förresten...

Vad jag skrev här nu, kan jag ha glömt imorrn... några whisky o 1 flaska vin har jag nu hunnit med.

///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum!
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Det är bara att beklaga mosse. Själv fick jag bakrutan på min touring inslagen i höstas och antennen till telefonen stulen, samma sak med en vän till mig som fick insatserna till elspeglarna bortplockade :/

Jag tror att en stor del av problemet med att det stjäls delar på våra bilar är att bmw är väldigt populär bil, speciellt bland yngre förmågor som överskattar sin egen ekonomiska situation. Det leder till att många helt enkelt inte har råd att betala för sakerna utan helt sonika tar det från andra bilar.

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tjena grabbar

Tack för engagemanget...

Var ute & tittade på eländet nyss, var tvungen att hänga upp lite plastkåpor / innerskärmar, ets i TRÅDAR så dom inte rasar av bilen.

Dom har gjort ett ganska "cleant" jobb ändå, innerskärmarna är intakta.

Har hittat ny frpnt nu, så den ska "bara" lackeras & monteras.

Känns rätt segt att montera den, nu vet ju inavelsungarna var min bil finns, bara att komma & plocka den igen...men jag har ett par överraskingar åt dom *hehe*

Nåja, som du säger Kim, hellre ett "snyggt" demonteringsjobb än vandalisering.

Är jag ensam om att vilja göra en "råttfälla" ?

Man ställer en bil, min t ex, på en strategisk plats, väntar med några thermosar kaffe....frågan är inte OM några kommer utan NÄR...sen låter man dom göra första draget....& kliver fram ur skuggorna..

Man behöver inte misshandla dom, men bara att få dom att kissa i byxan vore tillfredställande för mig! :-)

Medborgargarde!!!!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tjena grabbar

Tack för engagemanget...

Var ute & tittade på eländet nyss, var tvungen att hänga upp lite plastkåpor / innerskärmar, ets i TRÅDAR så dom inte rasar av bilen.

Dom har gjort ett ganska "cleant" jobb ändå, innerskärmarna är intakta.

Har hittat ny frpnt nu, så den ska "bara" lackeras & monteras.

Känns rätt segt att montera den, nu vet ju inavelsungarna var min bil finns, bara att komma & plocka den igen...men jag har ett par överraskingar åt dom *hehe*

Nåja, som du säger Kim, hellre ett "snyggt" demonteringsjobb än vandalisering.

Är jag ensam om att vilja göra en "råttfälla" ?

Man ställer en bil, min t ex, på en strategisk plats, väntar med några thermosar kaffe....frågan är inte OM några kommer utan NÄR...sen låter man dom göra första draget....& kliver fram ur skuggorna..

Man behöver inte misshandla dom, men bara att få dom att kissa i byxan vore tillfredställande för mig! :-)

Medborgargarde!!!!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Sorry för dubbelposten.... ;)
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Kan ju passa på att upplysa dig om att risken för ytterligare en påhälsning är statisktiskt sett relativt hög de närmsta veckorna efter den första stölden. Tjuvarna kommer tillbaka för att ta med sig saker de inte hade tid med eller upptäckte under det första brytet.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.