|
|
|
|---|---|
| Hur lossar man på generatorn för att få på remmen. Ser en skruv på ovansidan känner en under. Lossade på den undre men det händer inget. | |
| Vilken motor är det? är det M50 så ska man inte lossa generatorn utan remmen spänns med ett spännhjul. På en av rullarna sitter det en 15 mm bultskalle, sätt en blocknyckel på den och tryck neråt från generator sidan så släpper spänningen av remmen. | |
|
Hittar inte denna skruv. Det finns en skruv på ena spännrullen som sitter fast i generatorn. Det är nr 16. Försöker ändra på den med det händer ingenting. |
|
| Ungefär mitt på remslingan sitter en tryckrulle med stötdämpare, det är denna du ska trycka in. Om du lossar plastkåpan på "hjulet" så sitter det en insexskruv där (har för mig att det är 8mm eller något sådant). Sätt i en insexnyckel i skruven och ett rör på nyckeln så du får lite kraft. Om du drar åt ena hållet så fjädrar rullen in (och om du drar åt det andra så lossar skruven). | |
|
Tackar för all hjälp. Fick till slut på remmen. Fast än annan sak gick sönder. Jag bytte vattenpump och termostat, När jag satte på termostatlocket och skruvade fast så sprack locket. Locket är gjort av plast. Konstigt för jag tog inte i någonting. Blir att åka till bmw och betälla ett nytt. Tackar alla för hjälpen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.