|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Det är ett mystiks ljud som uppstår när jag trycker ner min koppling helt i bilen, de låter som nåt slags pysljud(svårt o förklara exakt hur det låter men det surrar typ)...... Ljudet kommer ändast när jag rullar o inte när den står still och de spelar ingen roll vilken växel man har inne och de uppstår oftast när den e kall!!! Snälla är det nån som vet vad de kan vara så snälla hjälp mig för jag har kollat upp kopplingen o den är bra den slirar inte eller så!! O ljudet låter i insidan av bilen o de typ "kliar" under foten!! Detta gör mig galen för bilen är kanon annars!!! Hjälp mig??!!!!!!!! :( Tack på förhand | |
|
Urtrampningslagret.. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department... |
|
|
Om det börjar leva om när man trampar ner kopplingen brukar det vara urtrampningslagret, men då brukar det inte pysa... Min bil: Länk |
|
|
Det verkar ju bara låta lite när motorn går med sitt varvtal och ingående axeln i växellådan i ett annat varvtal, drivet av bakhjulen och inte när axlarna i växellådan står still. Alltså bara någon sekund när du kopplar ur och lägger i en annan växel. Var urtrampningslagret trasigt skulle det låta även när bilen står still. Det låter inte så allvarligt, om du har olja i växellådan. Nisse |
|
|
Tjena!! De låter bara i nån sekund precis när jag trycker ner den, kanske 2 sek sen slutar det!!!! Det låter inte så när bilen är varm!!! MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.