AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.343

kan man få igenom bilen om man byter till s14 ?

fr
70
froodi
318i -91
tror ni att man får igenom en 318 i -91 med s14 motor ?
(om man byter ventilkåpa)
B0
122
B00ST
BMW E30Cab S38B38 -87
BMW E30 325 Touring -89
BMW M5 E34 -93
Är han kunnig besiktningsmannen så ser han nog det fina plenumet och trattarna =) chansa och se. Min bil har rullat igenom 3 år på raken med en S38B38

mvh
Fi
85
FilthPig
320i -85
Du kan annars byta bromsar och lite andra grejjer och registreringsbeiktiga bilen som ombyggt fordon. Kostar några tusen dock.
eller så skippar du det hela och så köper jag s14 motorn av dig!!
Co
53
Cossie
Scorpio 2.9i Ghia Ultima Cosworth
Ring och snacka med nån av bilprovningens ingenjörer så kan de svara på alla dina frågor om vad som gäller.

//Tobbe
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Cossie: Hur lägger man upp det samtalet?

"Hej! Jag tänkte försöka fuska en bil med fel motor genom besiktningen, några tips? Räcker det att byta ventilkåpan?"

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jesperado: Du som bevisligen sitter på kunskapen skulle kanske dela med dig av den, säkert för typ 100:e gången men ändå!
( hur en laglig besiktning skulle kunna genomföras)
Det är väl typ det forumet är till för???

Men det är väl kanske roligare att klappa folk på huvudet ibland, + att en å annan idiotförklaring är ju heller aldrig fel!!??

Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
krokodilen: Det spelar faktiskt ingen roll hur jag väljer att hantera ett ämne, det blir fel ändå.
Hade jag börjat prata om hur man lagligt besiktar bilen tråden handlar om hade jag varit en "moraltant" och liknande, det var inte det frågan gällde och säkert inte det frågeställaren ville ha ventilerat.
Frågan gällde om man (olagligt då naturligtvis) kan "komma genom" en besiktning på något sätt utan att registrera om bilen, t.ex. då genom att byta ventilkåpa och hoppas på det bästa...

Ställs frågan om man kan registrera om bilen med "fel motor" så kan jag gärna diskutera det (antagligen för hundrade gången som du själv sa), men det finns det redan en uppsjö trådar om.

Så du får en liten klapp på huvudet, men idiotförklaringen får du själv stå för...

Jeppe

"Hej! Jag tänkte försöka fuska en bil med fel motor genom besiktningen, några tips? Räcker det att byta ventilkåpan?"

Det låter ju lite spydigt så att säga!!

Jag tror inte att det va svaret som varken Froodi eller Cossie förväntade sig!!??
Om du nu känner att din heder som "besiktningstekniker" blir ifrågasatt av detta inlägg o dyl, så kanske du inte ska lägga dig i
trådar som är i gränslandet för vad som anses lagligt utan bara svara på sådant som korrekt & sakligt !!??
Jag skulle gärna klappa dig på huvudet tillbaka men jag misstänker att jag ej når upp, då du verkar befinna dig minst ett par huvudlängder över alla andra!

För övrigt tycker jag att lagstiftningen i ämnet borde ses över lite, det är väl enkelspårigt ibland !!

Christer

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
krokodilen: Jag har inga som helst problem att svara på frågor av den typen som ställdes i denna tråden och har gjort det flera gånger tidigare. Mitt svar brukar vara i stil med "ser motorn hyfsat original ut i bilen så är chanserna goda", så den moraliska aspekten, och min "heder" blandade du in i tråden helt på egen hand.

Läs tråden så förstår du säkert varför mitt svar blev som det blev...

Någon frågar hur chanserna ser ut om man försöker fuska en bil med fel motor genom besiktningen, och får tipset att ringa till Bilprovningen och fråga. Man kan se mitt svar som "spydigt" eller lite lustugt, beroende på hur fientligt inställd man från början är till den som skrev inlägget...

Jeppe

Drastiskt att kalla det fientlig inställd !!
Jag ser nog mera en ska vi kalla det en genomgående trend/röd tråd i dina inlägg så att säga, och visst va det jag som blandade in "heder" i detta ämne, läs tråden så ser du säkert det !
Prova en : ) nästa gång du är lustig!

Besserwisser´s är det värsta jag vet näst efter Poliser rabarber-kräm & Besiktnings-män ; )

För övrigt tycker jag fortfarande att lagstiftningen i ämnet borde ses över lite, det är väl enkelspårigt ibland !!

Christer

Co
53
Cossie
Scorpio 2.9i Ghia Ultima Cosworth
Ni är ju alldeles för roliga ibland. Att vissa ska hetsa upp sig för för små saker.....

//Tobbe
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Cossie: Hoppas du förstår att jag inte menade något illa mot dig, jag förstår vad du menade men tyckte det såg kul ut i sitt sammanhang...

Jeppe

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.