|
|
|
|---|---|
|
Jag fick betydligt större respons på camber justerings kittet än vad jag hade tänkt mig...och en sak slog mig att vi kunde gå ihop och göra fler sambeställningar till liknande prylar. Eftersom jag inte kan svarva/fräsa själv så får jag gå in till den mekaniska verkstaden tvärs över gatan...så får jag skrämselhicka när jag hör priset. + Att div ändringar på bilen blir svindyra när man får springa till dvs motorsport företag och handla till direkta överpriser. Jag vet tex att det efterfrågas universal "coilover" kit till 51mm fjäderben med rf gänga + dito delar för 2,25" fjädrar. Finns iofs billigt ej rf i uk, men kvaliten är usel. Även kompensations plattor för framvagnen till sänkta e28/e24or borde funka att sambeställa? Tex Tor har tagit fram dvs alu bussninga till bra priser...men det behövs mer prylar. Nfs sålde justerbara camber plattor till bra pris ett tag osv osv Kanske någon som har lust hjälpa till att dra i detta??? Och kom gärna med ideer på väghållnings detaljer som saknas på marknaden till vettiga priser...för det är inte meningen att man ska behöva lägga ut massor av penga på små detaljer tycker jag. /Pelle | |
| jag skulle nog vara intresserad av prylar till e28. | |
|
Vad för delar är du intresserad av? Kompensations plattor för att hålla främre bärarmen vågrätt i normal läge? coiloverkit? Någon som har gott om tid och tillgång till svarv/fräs maskiner här på forumet? /Pelle |
|
|
Coilovers lätt intressant....... Och allt för att få stabil bil på bana och kunna justera in efter behov stripp eller bana mm |
|
| pelle: du får stå för ideérna =) näe men allt möjligt som gör att man kan åka lite fortare i kurvorna eller lagomt fort på motorvägen utan att sitta på helspän | |
|
Är intresserad av Kompensations plattor!! |
|
|
Har tillgång till maskiner men sen ska man ju ha tid över också vilket det är värre med. Är sugen på att fixa plattan mellan bärarmen och fjäderbenet, oilovers är ju också intres. Mvh/Henrik |
|
|
Har också tillgång till maskiner... Marcus Kylén marcus@m-tec.se www.m-tec.se |
|
|
Kul med detta intresset och att det finns 2st som har anmält sig frivilligt ;) Till e28 och e12 chassit har jag några ideer...och delarna till dom chassina är svår funna i dag. Bara en liten rättelse till det jag skrev i går...coilover byggsatsen finns inte till 51mm ben...utan det är tajtare och man måste svarva av på sitt orginal ben för att det ska funka. Med ett gängrör med 51,2mm innerdia så behöver man en vinkelslip och svets för att få ihop fjäderbenet. Någon som har lust att slå gänger med svarven??? /Pelle |
|
|
Finns det någon ritning på delarna till fjäderbenen? isåfall kan jag höra med en riktigt bra svarvare på jobbet. |
|
| Skapa ett nytt Sambeställningsforum här på Autopower! | |
|
Jag har ingen ritning i skrivande stund...men det går att ordna. /Pelle |
|
|
Då borde det bli lättare att få plats med rediga fälgar då fjädertallriken brukar ta i en del..Coilovers. Vilka fjädrar (hårdhet) brukar användas fram på E30? nån som vet? ligger en himskans massa i Racegaraget som inte används.. 2,25" är det ytter eller innerdia? |
|
|
innerdia kom jag fram till på fjädern, och nej, det blir ju värre om själva benet blir grövre utvändigt..attans. fräckt med ställbart däremot! vad brukar man ligga i cornerweight på en lite lättad e30? |
|
Dalton |
Hej Jag e också intresserad av coiloverkit!!! Mvh |
Grusse |
Någon som kan tipsa om var man hittar sömlösa 51mm rör? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.