|
|
|
|---|---|
|
hur går de vid besiktgningen om man har strävor fram tvärs över dörrarna? dom sitter i höjd med stolens sido kant.. vet att ticco har liknande i sin bil.. går de igenom besiktningen? Iron M/// | |
|
kan var kinkigt, om det försvårar in/ur steget...men där finns inget som direkt säger att det inte är tillåtet att ha dom där. /Pelle |
|
|
alt gör strävan demonteringsbar...så du tar bort den vid besikning /Pelle |
|
|
jag lånar litte... om man ska bygga bur i en bil som ska gå som gatbil.... Måste man ha speciela mått på rören då? tjockleken å så?... jag ska ej åka stripp. vet såklart att det behövs vid stripp etc.... |
|
|
Vad jag vet så går inte bilprovningen efter något tävlings reglemente på burar m.m. så i då borde buren kunna va i typ vattenlednings rör,men nyttan med buren är ju att skydda och styva upp karossen,skulle inte vilja sitta i en bil med "snik" bur när man åker av vägen. |
|
|
Besiktningen bryr sig inte om hur den ser ut bara du har skydd överallt du kan slå i huvudet..Typ skumgummi överdrag. Marcus Kylén marcus@m-tec.se www.m-tec.se |
|
| nae men jag har för mig att man måste ha 3mm rörs i tävlings bruk. tänkte ifall det va så i vanlig gatbil oxå. för jag har fått tag i rör som är 2 mm tjocka tror jag,,, men då vet jag tack för hjälpen | |
| har mätt idag dom är 49mm i ytter mått?... nån som har åsikt om dom måtten,,, har ingen anning vad det ska va?... | |
|
Det räcker gott och väl dom som kör folkrace brukar ha 39mm och köper du en bur tex från svets och smide så är det i 45mm så 49mm duger gott..... Marcus Kylén marcus@m-tec.se www.m-tec.se |
|
WIKING |
Svets & Smides Bur går den fram till fjäderbens tornen ? Har dom någon som man skruvar ihop vill inte svetsa ihpo hela utan kunna ta ur den. KÖHLER 2,5 |
|
svets och smide gör efter dina önskemål men dom är inte ihopskruvbara, det skulle vara isåfall om du gör ngn lösning på det själv istället för att svetsa.... Marcus Kylén marcus@m-tec.se www.m-tec.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.