|
|
|
|---|---|
|
Hej. Här om dan när jag skulle spola av rutorna så märkte jag till min stora förvåning att det inte gick, spolarvätskan var slut. :O Men waschwasser lampan på checkcontrolen lös inte fast än att där bara var nån millimeter i botten på behållaren. Men, idag fyllde jag iallafall på spolarvätskan och nu är behållaren nästan helt full. När jag hoppade in i bilen för att provspola och startade motorn så såg jag till min stora förvåning att waschwasserlampan lös. Nu lyser lampan hela tiden. Lampan ska väll varna om man har lite spolarvätska, och inte om man har full behållare? Någon som vet vad som kan vara fel? Kan det vara nån sensor eller kanske själva checkcontrolen? | |
|
Prova o vrid på sensorn i spolbehållaren, om du tittar i behållaren ser du att det sitter en flottör på avkännaren, sitter den fel blir det uppochner liksom... BMW CS 05928 |
|
|
hahaha! "Lampan ska väll varna om man har lite spolarvätska, och inte om man har full behållare?" :D |
|
|
Haha! Den var riktigt bra! Man kan väl ha det så med ju... när den lyser så har du spolvätska och när den slocknar får du fylla på! Ler* Som Perra säger flotörren sitter säker upp o ner så vrid på den! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Man vet ju aldrig med tyskarna, dom kan vara rätt finurliga av sig. Dom kanske satte en allt är okey checkcontrol i min bil, så sålänge allt lyser så är allt lungt. Verkar nästan lite så, kylarvätskan lyser också fast än att det inte är något fel med den. :) Men där är det uppenbart kablen till givaren som är kass. Får ta och kolla flottören imorrn då. :) |
|
|
kan också vara fel på givaren MvH Bmw 4-ever |
|
| Ja min E30 var likadan när jag köpte den både vaskvattnet o kylvätskan levde ett eget liv, Dessutom är min checkkontroll på italienska... tror jag stannade 5 ggr på hemvägen med nyinköpet o kolla om det försvunnit kylvatten (efter att jag listat ut vad det som lös betydde). Fy f-n för nyinköp i början, man hör, ser o känner allt i början, trots att man kollat noga är man osäker ändå. Lite pill o kopparpasta har numera löst problemen. | |
|
Såja, nu lyser inte waschwasser längre. :) Det va flottören som va felvänd. Nu återstår bara kühlerwasser och en kass glödlampa. :) Tack för hjälpen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.