AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
820

Göra vid köp av 328Ci E46 -00. Test? kolla efter?

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Hallå. Vad ska man titta efter vid köp av denna bil? Svagheter o dyl? Ska man lämna in på nåt m-test eller gör BMW något test som e bra att göra istället? hur kollar man mätarställning o så?

Vad e rimligt att ge för en sådan? typ 10000mil, import -00, o typ all utrustning förutom TV/Navi..

MVH!

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
Mr
156
Mr Big
320 Touring -00
M-test helt klart. Kolla efter rost o länkarmarna o så om du inte M-testar den.

Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Hej. Mätarställningen kollas hos BMW. bilen kopplas upp mot bmwsdator, samma som kollar felkoder. Mätarställningen kollas på flera ställen typ motor och ljusmodul. Kan också kollas i bilnyckeln. Gjorde allt detta i onsdags hos min BMW verkstad, och mina 53000km stämmde som tur va. Inte så värst dyrt heller, 37€
Sp
3.093
Spajjjs
tack så mycket!! inga andra tips innan köp?

mvh!

ro
16
robin.n
323 Ci -00
Kolla så att centrallåset funkar som det ska på alla dörrar. På min var termostaten paj, enligt bmw mekaren var det vanligt fel.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som flera trådar visat så är inte BMW's milkontroller värt så mycket, dvs dom fångar inte alla skruvade bilar.

Be även BMW göra en kontroll om bilen har varit inne på några garantireparationer. Kolla serviceboken och ring de verkstäder som stämplat och kolla att bilen varit hos dom samt att milen stämmer. Kolla även servicebokens årtal. Är boken tryckt 2002 så kan det ju vara något som inte stämmer.

Ett tips som jag läste om häromdagen är att kolla respektive stämplels datum och i en kalender se vilken veckodag det var. Dom som fuskar glömmer ibland att kolla detta och skulle bilen ha varit servad en söndag så kan det ju vara ett tecken på något...

___
BMWCS #5157
Sp
3.093
Spajjjs
Tack igen. Blir nog till att lämna in den på ett M-test, för att känna sig lite mer säker. Bilen ska på Bes i maj. kollas det då om länkarmarna är kassa? får den underkänt om så e fallet?

Oxå hört att bmws miltester inte e mycket att hurra för. men värt iaf att prova? vad tar bmw för att miltesta bilen? några hundra kronor eller?
Har varit i kontakt med BMW i HBG o frågat dom om d kunde kolla upp garanti reparationer på bilen. men det gjorde dom inte sa dom...

mvh!

Sp
3.093
Spajjjs
Vart ska jag kolla efter rost? vart brukar 46:an rosta?

bakluckan under kanten ,, och under lister såklart. . det finns här vill jag minnas på autopower bra tips i köpabegagnat guiden. bra tips på vad man bör kolla (fukt osv). det använde jag mig av när jag köpte min 328:a
Mr
156
Mr Big
320 Touring -00
Dom märker på M-testet allt. Om det finns rost om länkarmar e dåliga osv osv. Helt klart värt pengarana att M-testa. Dom kollar allt motor värden m.m

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.