|
|
|
|---|---|
Ragemannen |
Hejsan gott folk, Har lite svårt att montera en bilbarnsstol i baksätet då jag inte hittnar några fästen eller liknande att slänga remmarna runt. Pratar då förstås om en bakvänd sådan. Någon som har några tips på hur man får till det säkert eller om man kan köpa något skoj någonstans? |
|
Så här hade vi det i baksätet innan vi vände den minste om för en månad sedan. Länk "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
Ragemannen |
utmärkt fick just det tipset men kännde mig osäker på om det skulle hålla ordentligt. |
|
Hej, Jag har alltid haft vår bakåtvända (Britax Cruiser) på mittplatsen bak. Den kilas på så vis fast bra i sidled mellan framstolarna. Denna placering ger också bättre plats för två ytterligare därbak och framförallt bra utrymme på förarplatserna då man inte behöver dra fram passagerarstolen. Jag har liksom bood fäst i framstolarnas "bakben" (en fästrem i varje stol) samt i mittbältet bak. Funkar utmärkt. Kolla dock vilken placering som är godkänd för den stol du har. Vissa måste förses med stödben om de placeras bak. |
|
Ragemannen |
jo den tanken slog mig också men jag har två småttingar så baksätet är fullt :D fick till en riktigt bra lösning efter boods tips som funkar tillfredställande, men jag tackar ändå för ditt svar. |
|
Hej, Dessa "bakben" är det någon som har lust att berätta för mig hur dom ser ut, jag känner mig grymt osäker på hur jag ska montera dessa remmar. Har en Britax Eclipse barnstol. Snygg sida Bood. Tack på förhand. |
|
|
Kan tillägga att den Aktastol som bood har på sin hemsida är ganska utrymmeskrävande, med tanke på den bakre "klacken". Det finns Britaxstolar som är lika krocksäkra och som tar väsentligt mindre plats. Något att fundera på för den som har möjlighet att välja stol. Bra sida annars! |
|
|
Mixtus: ja, den tar "lite" plats. Det bör finnas mer utrymmessnåla stolar. Vi har precis vänt vår lille grabb om nu när han fyller 4 år. Så nu har vi gott om utrymme igen :) Men låt inte barnen bak ha för dåligt benutrymme får då blir det inget roligt för dem att åka bil. Kejo: är det bakbenen på framstolen du menar så kan du inte missa dem. Det är som ett par stolpar som går ner till skenan i golvet som stolen sitter fast i. (Blev det verkligen lättare att förstå?) Det lättaste är att titta och känna. Remmarna drog vi bara runt "bakbenen". "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Ok, ska söka dessa bakben i kväll, men man är ju inte så vig...ska be mamman i familjen söka..... /Kejo |
|
|
Är det bara dom minsta babyskydden som ska sitta en bit ifrån ryggstödet?? Ser att ni klämmt dit era. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.