|
|
|
|---|---|
|
Öppnade bagageluckan för första gången på en E90 i dag. Tyckte att det var nånting som fattades... Mycket riktigt, verktygsfacket är borta! Tillfällig blackout på utrustningsavdelningen?! /Krille Min bil: Länk | |
|
hehe, men det är ju en bmw vi talar om eller ;) ? Ska väl inte finnas där då ;) //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Bara för att det inte sitter på luckan så betyder det inte att det inte finns... /Johan Min bil: Länk |
|
|
Självklart, men det är ju i luckan man vill ha det. :-) Min bil: Länk |
|
|
Dagens I-landsproblem. =) |
|
|
På E61 är den oxå borta från luckan och lagd i ett sidofack samt duktigt bantad. :-( Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Var på E90 visning ikväll och även jag tyckte att det var konstigt att det inte fanns något verktygsfack i bilen. Frågade en av BMW-personalen och han svarade mig med att..."du är den andra personen ikväll som ställer samma fråga". "Det är så här att, det behövs inget verktygsfack längre inte minst med tanke på att däcken är flair" nånting sa han, alltså du kan köra med de även om det är punktering på däcken. Sen avslutade han med att, "det är ju en BMW, vad ska du ha verkstygslådan till"?;) ------ Länk Länk |
|
| verktygsfacket sitter högerbak i bagaget ovanför batteriet. | |
dunstan |
Ärligt talat. Hur ofta har man använt sitt verktygsfack? ;-) Visst man är van att det skall sitta i bakluckan. |
|
dunstan// Det gjorde jag förra veckan när jag bytte batteri i min bil;) ------ Länk Länk |
|
|
Självklart är det inte för att man ska använda verktygen (även om det förstås går) som man vill ha facket där, det hör ju liksom till. Det tror jag de flesta BMW-entusiaster håller med om. /Krille Min bil: Länk |
|
| Måste erkänna att jag kollade så verktygssatsen va komplett innan jag köpte mina bilar. det är inte livsviktigt med en sådan, men det e en kul grej! Å många blir väldigt överraskade när man kan stanna å hjälpa till tack vare BMW:s orginalmonterade verktygssats :) det blir mäkta imponerade! | |
|
Jag tycker att det är väldigt synd att verktygslådan är borta. Den var ett trevlig inslag i dagens datorbaserade värld. Dessutom så var den ett bra riktmärke för mig: Om reparationen kan utföras med de i verktygslådan medföljande redskapen är den tillräckligt lätt. Om inte: lämna bilen till mekaniker :D Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Verktygen i vertygslådan kan ju användas till annat än att meka med bilen. Det enda verktyg jag regelbundet använder till bilen är nyckeln till hjulbultarna. Men polygripen och skruvmejseln har jag använt till mycket annat när jag varit ute på resa. | |
|
Polygripen har många användningsområden. :-) Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Micke, HAHAHAHAHAHAHA exakt! Det var säkert därför korvarna blev så förbannat goda! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.