|
|
|
|---|---|
WIKING |
Hur skall man sätta fästöglorna i golvet i förhållande till stolen? Stolen är en Momo Acropolis Evo. Skall dom sitta rakt under uttagen i stolen eller hur långt bakom? KÖHLER 2,5 |
|
Får väl bli en anpassning efter hur långa bältena är, det viktiga är att infästningen är enl. SBF regler med gängad platta på undersidan som öglan är gängad i och om det endast är golvplåten bulten går igenom så förstärker man med en c:a 3mm plåt för att ge hållfasthet. Försök få öglorna så nära en förstyvning som möjligt så det inte flexar! ///Magnus |
|
Grusse |
Jag mailade dig en PDF fil där du kan kolla hur bälet ska monteras. Det är 45-65 grader bakom stolen, men sen ska du tänka på att axelbältet går nästan 90 grader bakåt, annars kan bältet trycka ihop kroppen om olyckan är framme. |
WIKING |
Tack för dom snabba svaren ! Om jag skall förstärka med en 3mm plåt kan jag svetsa den på insida golvet eller bör den stiia under bilen? KÖHLER 2,5 |
|
Bästa är väl o lägga plåten på undersidan, men helsvetsas den tror jag nog det är tillräckligt! ///Magnus |
|
WIKING |
Hur stor behöver den vara? KÖHLER 2,5 |
|
min kravet är väl dom sk fia brickorna /Pelle |
|
WIKING |
Och hur stora är fia brickorna ? KÖHLER 2,5 |
|
Inga alls stora, kanske typ 8x8 cm eller någe i den stilen. Det är iaf mina... Det skadar aldrig att göra dom brickorna lite större.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.