AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.666

Drar min vän min M5a !?!?

Sida 3 av 3
kennie_535
i värsta fall får väl ni göra som VS motor i norge turbo konvertera m femman, dom fick uir 1033 och körde strippen rakan på mantor på 9.?? nånting runt 40 tror ja de va då kan din polares esprit ja din polare får använda kikare för att se dej
Ja det är otroligt att man ens besöker det här forumet längre, duktigt låg nivå.

Sover alla moderators här? Bara att låsa alla fjantiga trådar och utdela varningar.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har man köpt en M5 för att "dra ifrån" div rivaler i trafiken har man satsat sina pengar på fel bil.

Finns mycket snabbare bilar för mindre pengar, både rakt fram och runt ringen.
B10Tobbe:

Det står ju källan t.ex AMS 4/1999
Kennie_535: Och så gör Espritägaren dito manöver på sin bil och M5-föraren få använda ett teleskop för att se bakänden på Espriten... Oerhört meningslöst resonemang. Bara att finna sig i att en M5 inte är världens snabbaste bil. Som exempel Esprit snabbare.
V12 LeMans
Jag tycker det synd att jämföra så helt olika biltyper .

Lotus har sin sportvagnscharm , och M5 har sin charm som familjebil med xtra krut .

Men föredrar ju Elise II , när det gäller Lotus . Det räcker att man sätter sig i förarsätet så får man horn i pannan , ;-) .

Mer racingbil för gata för de pengarna får man inte .
Sen finns det bilgalna engelsmän som bygger ihop två japsMCmotorer till en 2 liters resp 2,6 liters V8 med maxeffekt vid ca 10000 rpm på minst 340 hk , och placerar motorn i Elisen .
Då hänger inte ens V8-Espriten med i acc. , men prestanda är ju mer än bara acc. .

Kan inte BMW bygga en Z4 a la CSL-stuk , för oss sportvagnsentusiaster , i st f att bygga 2-tons monster .

V12 LeMans: Z4 csl hade varit ett trevligt initiativ av BMW. En lätt öppen sportbil. Back to basic. Ut med allt tjafs, släng i motorn från M3 csl och vässa chassit. Skulle bli en underbar sportvagn.

Fast tyskarna verkar ha förkärlek för tunga bilar. Porsche och i viss mån BMW är dock de tillverkare som har de rätta ambitionerna
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
M femman:

Inte i det här inlägget:

"Nedomansky: Nu är faktiskt en M5 E34 snabbare runt både Nürburgring och Hockenheims korta slinga än en Esprit Turbo.

Esprit
Nürburgring: 8,58
Hockenheims korta slinga: 1,22

M5
Nürburgring: 8,38
Hockenheims korta slinga: 1,20"
B10Tobbe: SportAuto 7/91 och 7/92.

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Tackar!
zzzzzzzzz.....
kennie_535
jag bara försvara BMW lite
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
Stefan 535: Köp en evo, montera sportavgas chip och filter. Eventuellt en lite större turbo ifall du verkligen vill lämna han billängder bakom.

Hade iförsig en fräsch Lotus esprit V8 i garaget ett tag, brorsans kompis. men evon med lite lätta mods och du drar han lätt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.