AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.520

Tips om hur man klär om en sportstol?

stolarna i fråga är till en M535..
vad för slags material ska man använda sig av osv alla tips är jätte välkomna...
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jag tror du kan använda dig utav galon/vinyl/konstskinn (same shit different names). Det är relativt billigt också. Men hur det känns och ser ut vet jag inte.

//Simon
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Du kan ju ta dig en tit på "pimp my ride" ;)
Carl Adam Andersén
Du köper nytt hos BMW...

Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Det där med att köpa nytt hos Bmw kan bli svårt, till min finns varken hela klädslar eller metervara att få tag i längre...

Länk
Mvh Tjäder
ja dom stolarna börjar ju bli lite till åren nu...
ingen som provat att sy i nytt tyg själv??
och vad kan va lämpligaste material o jobba med??
tanken är att sätta dit något mörkare på sidorna,typ skinn,galon.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

I december -04 gick detta att få tag på via BMW,dvs Lindholms bil(Umeå) enligt uppgift då "via telefonen" iaf...fick prisuppgift också>>>840kr till klädseln på instegssidan till ryggstödet,875kr för klädseln till sidolårstödet på höger sida.
Skummgummit till ryggen på ena sidan skulle gå på 520kr och skumgummit till sidolårstödet skulle också gå på dryga 500 kr..

Frågade inte mera än så.

Mvh Janne.
Carl Adam Andersén
Man köper klädsel till hela stolen hos BMW, det gjorde fd ägaren till min fd cab (E30) sommaren 03 hos BMW.

Paap Reeder
.. gjorde denna sväng med mina sportstolar för kanske 5 år sedan.
Sprättade loss klädseln på de s.k sidostöden för lår och rygg till en stol. Med dessa under armen gick jag till Enköpings bilklädsel och bad dem sy upp för 4! stolar ... d v s totalt 16 st skinnstycken i blått skin.

Kostade mig totalt runt dryga 4000:- i runda slängar varvid jag sålde den ena satsen.

Att montera sidorna kan man göra hemma i köket. Skall det gå smidigare bör man köpa/låna den speciella tången som bilklädselskräddarna använder till att knipa ihop de speciella trådclipsen med. Jag körde polygrip ... tar litet längre tid men funkar helt OK.

Att sy sidorna själv i skinn .... blir shit ... om man inte är sadelmakare men då hade man nog inte frågat forumet.

Se till att även få de s.k cederlisterna i skinn ty gör man dem i galon .... sitter man snart där igen på spretande tyg/skinnstycken.

MVH /// Paap R
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Min Flickvän har precis gjort en hel skinn/fuskskinn indredning till min 325a....

Bara spätta lossa alla delarna och sy och klippa så att dom blir lika dana som tygbitarna....

Det var att spänna skita som var ett helv.....

---
/Chrille
var fick du tag i skinn o vad kostade det typ?
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Enligt Bmw i Helsingborg kan man beställa klädsel till sportstolarna, man får dock beställa grejerna från tyskland. Själv funderar jag på att klä sidorna på stolarna, dörrsidorna och växelspaksdamasken i beige mocka.

tvätta, tvätta, tvätta....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.