AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
16.091

M och Alpina träff i Stockholm 1 maj

Sida 4 av 7
Li
38
Lindebrink
E30 Alpina B6 3,5 Kompressor Touring -89
jag kommer tyvärr inte att medverka....hinner aldrig bli klar!
M-Femman: Har du koll på hur många vi är nu? =) Kommer vi sluta upp oss med Z-bilarna?

Mvh Tobias
cane
"Den Gamle", är det spikat att du kommer med din V8S T? Vore grymt kul att se en sån "live" då det är vad jag skulle vilja köpa som nästa bil... dock tror jag att jag får nöja mig med någon av de 2 äldre motorerna, 340 eller 347hk.
De
34
Den Gamle
Alpina B10 V8S Touring -03
Alpina B5 Touring -07
cane: Tyvärr är jag dubbelbokad på söndag men lär väl dyka upp vid nästa träff vid Brostugan eller Skokloster den 21:a.

Mvh Lennart

- A Man's Gotta Do What a Man's Gotta Do -
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Det börjar att närma sig nu :-)

Hoppas att det inte blir skitväder till söndag bara
Fr
111
Froberg_racing
BMW M3 smg -03
Det ser väl inte direkt lovande ut tyvär :(

Livet börjar vid 300km/h
cane
Lennart, vad synd, hoppas jag stöter på dig på nån av de andra träffarna då :)
m3kär
Kollade väderprog i DN ang sönd och det såg helt ok ut.:)
om JUST deras stämmer förstås.
Det var länge sedan M-femman var inne på forumet, men det är väl inga ändringar gjorda?
Likaså färdvägen som skulle lagts ut i god tid.
Någon annan som vet vilken väg som är den tänkta?
rob
Fr
111
Froberg_racing
BMW M3 smg -03
Instämmer med M3KÄR
hur är det med den där färd planen? :)

kollade också upp vädret ser bra ut!

Livet börjar vid 300km/h
Ursäkta att jag inte skrivit tidigare man jag har varit i Skåne och fixat med bilen. Tyvärr så fick jag ej ihop bilen och fick avboka min besiktningstid då allt och alla som kan strula har gjort det. Så det blir inget M5 körande för mig imorgon men förhoppnings vis så kan jag åka med någon så jag inte missar träffen helt.

Tyvärr har jag inte hunnit skriva ut någon färdplan tidigare men men bättre sent än aldrig...

12:00 Samling vid Kaknästornet.

12:30 Avfärd ut genom staden till väg 73 mot Nynäshamn,
Vi svänger av vid Västerhaninge och via Tungelsta ut vå väg 257, sedan kan man antingen köra via Grödby och Sorunda och köra väg 225 till Södertälje eller köra via Sibble, ta färjan vid Hörningsholm och via Mörkö köra till Järna och vidare till Södertälje för lite lunch på McDonalds. Sedan Motorvägen tillbaka till Stockholm. Men det kan ju bestämas i morgon. Om någon inte hittar till Kakknästornet så kan ni kolla här Länk .

Drygt 30 bilar har mailat och anmält sig så det blir säkert kul.

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jag kommer inte, pga "viss" bakiskänsla - ska nog inte köra bil på hela dagen :/

M V H
Stephan

Dagboken:Länk
Tyvärr missar jag oxså denna träff pga ovan.......

har inte fått tag på Asken
Hej!

Kom just hem från träffen. Det var mkt trevligt. Tackar alla som kom. Såg dock inte till M-femman...???? Vart va du ngnstans? =) Såg att fler filmade så det vore kul om man kunde samla allt material och göra en schysst film. Någon mer än jag som kan redigera?

Lite synd att så många drog efter maten. Jag och 2 andra M3or (Estoril-blåa) drog en vända ut mot brottby-hållet. Ledsen att jag tog en pung-väg innan dock ;) Hade ingen aning om att väg-f*n skulle vara uppriven. Såg att bilen bakom vart lite otålig innan vi drog ut på de fina landsvägarna :-D Hoppas det vart fina kort på motorvägen!

Nu e bettan smutsig igen :( Får väl va det i några dagar... Ska lägga upp lite bilder så snart jag kan!

Ha det bra!

Mvh Tobias
Tobias: Min bil är som sagt inte helt färdig men och jag skulle åka med en kompis i hans M3, tyvärr han blev tvungen att jobba så det blev ingen träff för mig :-(

Jag mailade faktiskt dig igår om jag kunde åkt med dig istället men fick inget svar. Hoppas någon lägger upp en film som jag får trösta mig med. Ska ner till Skåne och fixa det sista och besiktiga den nästa vecka. Sedan är den är klar till nästa träff!
Tack alla Ni som väntade på mig....tyvärr måste de där två turbosarna vara varma innan dom varvas:))

Fort gick det i kurvorna speciellt när man har en M3e30 i kofångaren som vill om hela tiden.

Tack

jo
135
jompiz
M535i 86
525ia m-sport 2003
hej! hoppas ni hade trevligt! kom hem från birka kl. 0700 i morse lite trött. skulle vara kul att se lite bilder!

m.v.h jompa
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det var en trevlig överraskning man fick när M-gänget kom förbi och ringde på! :DD
Hoppas ni fick köra av er ordentligt...

M V H
Stephan

Dagboken:Länk
:Tobias 320i-94

Ja det var ett riktigt sopigt vägval du gjorde men det kompenserades av ditt fina vägval lite senare när du, skinkan & jag smiskade loss på lite slingriga vägar. Frågan är bara vilken väg det var som vi körde på när du körde först och jag strx bakom, vet du vad den vägen heter? Har aldrig kört en härligare väg nämligen =)))

Har du msn förresten? Tänkte man kunde dela med sig av filmer/bilder nämligen..
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
The lord brought me a twin turbo BMW:))
Tänk att en sketen gammal diesel kan hänga av det mesta iaf rakt fram:))
Asken
Som undrar om hans 535dtA får en kardan som vrider sig runt sin egen axel 3 varv om man tänker KCRbox(rysningar av obehag):D
blitz
inga bilder :(((
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.