AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
573

Bremsdrucke/Brakepressure ??

ja
135
jawen
BMW 750 -90 AL
Hej alla, vore väldans tacksam för info om VARNINGSTEXTEN Bremsdrucke/brake pressure.Hade bilen inlämnad på Inspektion II, svindyrt men struligt att göra själv.Har efter det fått färd-dator varning Bremsdruck,tittade då efter i bromsvätske-behållaren.Den var något låg, så jag fyllde lite till och vips var problemet löst.Det var typ 3mån sen ock nu har den börjat att varna igen!!.Men nu är det tillräckligt med vätska i behållaren, och den tyska handboken fattar jag ingenting av.Så nu är min fråga !Vilka komponenter ingår i denna varningstext.Är det någon som känner igen problemet,och har löst det? i så fall hur?

br
168
brundins
318 91 cab
316-94
745 -03
Hej kolla givaren på broms förstärkaren, brukar läcka när givaren är kass.Du kan oxå kastbyta dom två givarna och se om du får "oelduck linkhilfe"istället, i så fall givar fel; 200 spänn så där,lycka till

finns vridet behövs ingen turbo
ja
135
jawen
BMW 750 -90 AL
Tjena Brundins.Tack för förslaget,nå'n fråga bara, är bromsförstärkaren densamma som styrservobehållaren(den som innehåller pentosin)med massa utgående tryckrör ifrån ??.Exakt var sitter givaren, har den en speciell färg?.

ja
135
jawen
BMW 750 -90 AL
Nu helt jävla plötsligt har bilen körts 3 dagar, utan varnings-pling.Fattar ingenting ,men skönt att pling-helvetet har slutat(var 10:de sec i 10 mil om dagen).

br
168
brundins
318 91 cab
316-94
745 -03
Hej jo framför "pentosin burken" sitter det en klump som det går in rör i på den sitter två mässings givare kasst byt dom

ja
135
jawen
BMW 750 -90 AL
Saaaaatan bilen har börjat plinga igen.Kollade dom tryckgivarna du sa,är det den översta eller understa till bromstrycket?.Båda har varit fuktiga sen 6 mån tillbaks( innre läckage?).
Mycket tack för råde't.
M.V.H JAWEN

br
168
brundins
318 91 cab
316-94
745 -03
Hej det är säkert givar fel den övre är bremsdruck om jag inte minns fel

Hade samma problem med min häromdagen. Fyllde på ca 1 liter servo olja. Kan vara slangarna under styrservon som läcker.I värsta fall kan man få byta styrväxel kostar 14000 hos Bmw...då är inte arbetet inbakad i detta pris.

/ Mathias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.