AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.918

Utrustning mm på min M5

Visa användare
69
G-son
523 IM-00
Kan man på något sett ta reda på vadför utrustning mm som min bil var utrustad med från början? Bilen är svensksåld
Reg Nr OOS 529. Vore kul att veta, för jag har röda M-sport bälten M speglar och 2 sitsigt baksäte o massa skin nu. Men satt det där från början?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Knata in på BMW och be att få en utrustningslista på din bil.
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Fråga HD91!

Mvh

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department...
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Gå in här så har du lite intressant läsning.

När det gäller baksätet så var det tvåsittsiga visst standard på de tidiga. Mycket coolare tycker jag, också slipper man ha tre fetingar i baksätet...

Röda bälten låter ovanligt! Fräckt! Och snygga fälgar på den bilen...
Dom tvåsittsiga baksätena är mycket finare tycker jag,har dom i min M5-91,vet inte om det finns till dom senare,någon som vet eller har det i sin M5.

Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
De 2-sitsiga baksäterna var standard 89 - 91.
Sedan kom de vanliga baksäterna, och de 2-sitsiga gicka att få som extrautrustning.

Som sagt de 2-sitsiga är mycket coolare!
Tänk de med elstyrda nackstöd, som man oxå kunde beställa...
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
OJ jag glömde lägga in länken. Får5
bli senare
Länk
Kolla under sätena...

/Udo Dirkelsniff

Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Tvåsitsigt baksäte "M technik Fondsitzanlage" var standard (tysk marknad) till juni 1990. Dvs i princip 1989 och 1990 års modell. 91:or har vanligt baksäte som standard.

-M5 E34 Limousine register Länk
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Länk

här hittar du lite om utrustning mm. om m5 e34
Visa användare
69
G-son
523 IM-00
Hm ja denna tråd for visst iväg. Men för att se orginal utrustningslista så e det svenska BMW som gäller alltså? Eller fråga HD-91? Ja då gör jag det. HD-91 om du läser detta, kan du hjälpa mig? Skulle vara dig evigt tacksam iså fall. Vad jag kan förstå så kan mina bälten inte vara orginal? Don fanns väl bara på:M5 20 Jahre Motorsport-92 ? E lite sugen på att veta om mitt skinn är buffelläder? Mitt känns tjockare o så jäfört me min polares -93,a ..
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
G-son: jadå jag kan fixa den listan åt dig, inga problem. Jag hör av mig när den har anlänt.
Bältena är antagligen inte original på din 90:a, helt rätt att 20 Jahre bilarna-92 har såna, men det fanns röda bälten redan 1991, på M5 Winkelhock (dock utan Motorsport-text).
M-speglar är definitivt inte original på en 3,6:a.
Har du bilder på skinnet så kan du gärna skicka till mig så kan jag tala om vad det är för sort (om det är bra kvalité på fotona), det kommer också att stå på listan. Men det låter som buffelläder på beskrivningen.

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Nu har jag info åt dig G-son. Bilen är tillverkad 7 september 1989.
Lädret är vanligt nappaläder, svart helläder. Brillantröd lack (308).

Extrautrustning från fabrik: ellucka, klima-aut, radioförberedd, sidoblinkers, stolsvärme fram, strålkastartvätt. Det var allt, inget Individual alltså, bältena är eftermonterade liksom speglarna. Jag kan skicka dig en lista med de här sakerna om du vill, hör av dig till mig i så fall.

Visa användare
69
G-son
523 IM-00
HD91 jag är mycket tacksam för svaret... kul att det finns entusiaster som dig!!
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Ja det är väldigt coolt att dessa killar kan få fram detta!
Fick idag specen på min M5 E39.

Tack!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Nicke_M:

Tjena Niclas! Jaså det var du som mailade mig. Kul!

//Schnitzer
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Japp!

Var ju tvungen idag att berätta om utrustningen för besiktningsmannen på bilprovningen i morse...

Insnöad som man är:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.