|
|
|
|---|---|
|
Kan bara öppna med nyckel i låset på bagageluckan. Om ja trycker på knappen under ratten till vänster eller på nykelns knapp händer inget, men jag hör att motorn jobbar. Kan det vara något som gått sönder? Motorn är det nog inget fel på tror jag. #4 | |
|
Det är den nog så att det är något kugghjul eller liknande som gått isönder i den elektriska låsöppnaren, händer oftast när det är kallt och man slår igen luckan lite hårt. Då knäcks en del plastdetaljer i denna lilla svarta dosa, som då bara är att byta. Häls. Per BMW när man älskar att köra bil. |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Tack för all hjälp. Det är nu bekräftat, jag hade fel den lilla svarta låda till den elektriska öppningen i bakluckan har pajjat. Troligen likartat fel som Udo länkar till "K-pist syndromet". Hade isär plast kåpor igår för att se var felet var, men såg bara att det till 99% säkerhet kommer från den lilla lådan. Det blir till att montera ner den också. Tack en gång till för alla seriösa BMW-entusiaster som delar med sig av sina erfarenheter. #4 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Ser ut så här. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack Hasso, slipper jag en massa besvär. Du vet inte vad en ny sådan kostar? #4 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ca 550 spänn ///MVH Hasso Länk |
|
Har kostat ca 600-700 inkl byte. Mvh /NP |
|
|
Ställmotor, artikelnummer: 67118368196, Pris 484:- + moms =605:- För ett år sedan /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.