|
|
|
|---|---|
|
Kan man använda avfettning överallt? eller tar man bort ev rostskyddsgrejs då? Kan man använda högtryck överallt, eller skall man vara försiktig någonstanns. Hoppas någon kan ge mig ett tipps, är nybliven bmw ägare. V8 muller. | |
|
Jag brukar blåsa av bilen under med högtryck till och från, men jag har inte munstycket så nära.. Tror att det skall mycket till innan man blåser väck rostskyddet :) Ta det lite lungt bara om motor och avgassystem är varmt så du inte får några sprickor! |
|
|
Avfettning är inte så snällt mot gummi, så bussningar mm torkar sönder onödigt fort om du använder avfettning regelbundet under bilen. Att använda högtryck UNDER bilen är lugnt, men i hjulhusen/hjulupphängningar råder det delade meningar om högtryck. Många anser att högtrycken mosar in skiten längre in i springor och leder, under skärmkanter etc. Så det kan alltså göra mer skada än nytta då det kan flytta skiten till värre ställen. Jag är själv lite splittrad i frågan och kan inte säga vad som är rätt eller fel. Mvh Micke |
|
|
För att inte tala om detta jävla vägsalt har fått byta både bromsbelägg och skivor vad det nu hade med detta att göra. mh |
|
| micro: ligger nog något i det du säger, i hjulhusen kan det vara en idé att använda vanligt rinnande vatten med rejält flöde, så att smutsen kan rinna ut från var den nu har fastnat... Men under bilen blir det svårt att få rinnande vatten att nå överallt, så kör på med det trycksatta du! Att avfetta till och från gör nog inget, men att ösa på dagligen är nog varken bra för gummit eller något annat.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.