AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.345

325 E90 provkörd

da
47
dala68
i4 M50 -24
MB A220
Ok, en oventenskaplig sammanfattning av framför allt motorrelaterade intryck efter att nyss ha provkört E90 325.

Märktbart bättre klipp i motorn jämfört med E46 325. Dock en bra bit kvar till E46 330, de 50 nm som saknas märks tydligt!

Relativt tydlig effektpuckel vid ung 3700 rpm, därefter trycker det på rätt bra. Jämfört med E46 330 är den relativt matt under 2500 rpm.

Motorljud betydligt mer dämpat än i E46. Sexans sång i kupen är att jämföra med E46 320, det hörs att det är en sexa men det maffiga ljudet från större cylindervolym saknas. Ljudet är mer "metalliskt rått".

Underbar känsla i hela drivlinan med goa korta slag i växellådan.

Bilen är mycket tyst vilket gör att man lurar sig vid acc och höga farter. Den accar och går snabbt och bra med det märks inte så mkt som i t ex E46.

Kittad med sportchassi och BMW 18" fälgar (162 heter de väl) är den riktigt snygg! Det stod en vit 325 i hallen som nästan alla dreglade. För första gången någonsin kunde jag öht tänka tanken att köpa en vit bil... Men den konservativa ådran vinner nog, beställer nog en svart metallic i em.
Vad jag har sett på bilderna på underedet så har E90 gått tillbaka till enkelt rör frammifrån. Därav den dämpade motorsången.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Berra
Hej!

Har beställt en vit E90 men har ännu inte sett någon...
Bor i Varberg, hur långt måste jag åka för att få se en?
Eller du kanske har lite bilder?!?
da
47
dala68
i4 M50 -24
MB A220
Tyvärr inga bilder men den "vita drömmen" står i hallen hos BMW Göteborg. Bara 7 mil bort :) Verkar fullmatad med utr oxå.
Berra
Då får det nog bli ett besök upp till Götet i helgen!

Har beställt min med tonade rutor och 162-fälgar...har man sådan tur att bilen i Göteborg har det också?
da
47
dala68
i4 M50 -24
MB A220
Tror inte det var tonade rutor på den men 162-fälgarna sitter där! Och de är riktigt snygga i verkligheten, skön djupkänsla eftersom de är välvda utåt från hjulcentrum. Du lär inte bli besviken!
To
94
Tobbe_E90
BMW 325 E90 -05
Vet att chefen för BMW i Göteborg har beställt en vit E90 325 med 18" Den såg riktigt cool ut faktiskt.

Själv får jag min på måndag 14/3, svart 325 med 18" och sportchassi osv. Ska bli mycket intressant.

/Tobias.
To
94
Tobbe_E90
BMW 325 E90 -05
Dala: Var det 18" på den som du provade eller?
da
47
dala68
i4 M50 -24
MB A220
Nix, den hade nog 325'ans standardhjul och normala chassit/stötar etc.

Dock har BMW Gbg en svart 325 med Dynamic-paket och 18" (162) som demobil oxå. Ganska likt vad du beställt Tobbe?
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
berra
hur kunde du beställa en "vit" bil???? tråkigare färg finns ju inte..

///325///
Berra: Mycket smakfullt färgval!

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Berra
Har idag en imola-röd och trivs med det.

Alla andra väljer ju silver eller svart och dessutom tycker jag vitt ser snyggt ut. Köper man sedan till bakspoilern som finns som tillbehör så ser även aktern ok ut!
var å kollade på nya trean idag... den föll inte riktigt i min smak:(
blir svårt att vänja sig vid dom nya formerna... är nog för fäst vid e46.an:)
To
94
Tobbe_E90
BMW 325 E90 -05
dala: Hoppas inte det är min bil som dom har som demo ;)
BMWtjejen: Har du sett den med 18" ? Asså , den är ju GRYM!
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Berra
Du kommer bli kung i din vita alltid kul med pionärer enda nackdelen är att när fler ser din vita så kommer du inte att vara ensam så länge till. Men gläds åt att du var först.

mvh
Berra
Förhoppningsvis tar det några år innan fler vaknar upp...och då är det dags att byta! ;)
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Har nu provkört både 320i och 325i. Personligen saknar jag en modell däremellan, och en 323i ryktas ju komma.

I stort är jag imponerad över hur bilen känns på alla sätt, men när jag fick växelspaksknoppen i handen vid en uppväxling från tren till fyran föll förtroendet en smula.

Det ska bli intressant att se vilka kvalitetsmässiga barnsjukdomar E90 blir förknippad med. Väntar gärna en stund på en 318i Touring...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.