|
|
|
|---|---|
|
Tjena Jag är inte så kunnig i att laga rost o liknande o tänkte därför kolla om det är nån som kan förklara typ exakt hur jag kan laga rosten jag har på insidan av bagageluckan. Tack för alla svar Why walk when u can drive | |
|
Jag är ju ingen hit på detta, men eftersom du inte fått några svar än kan jag ju nämna några saker.. Till en början, sök lite, finns säkert massor! (har du säkert hört förr iofs) Annars, slipa bort all rost. Inget får vara kvar, då håller det inte i längden! Tvätta med t.ex. t-röd eller motsvarande så det inte är några fettfläckar eller damm osv. Lägg på en primer, eller zinkfärg, lacka slutligen med en färg i bilens kulör. Lägg på några lager av varje färg. Blir det ojämt i färgen kanske det går att polera lite i kanterna så det inte märks så mycket, men om det är på insidan kanske det inte är fullt lika noga... |
|
|
Rosten sitter under den vikta plåtfalsen om jag förstår dig rätt...Brukar var a mycket svårt att "döda" rosten i såna fall...Slippa rent nåt kopiöst, eller blästra...Har du tur håller sig rosten borta i 2-4år beroende på arbetets kvalite...Perfekt blir det nog endast om du tar bort den rostskadade vikta falsen alternativt införskaffar en ny/rostfri lucka... |
|
|
Blästra är bästa metoden tycker jag sedan zinkfärg -Never feel sorry for yourself.- |
|
| Är det fel att använda zinkfärg på sprayburk ala Biltema Zinkfärg eller ska det målas med pensel? | |
|
Pensel e ju bättre = Biltemas burkar innehåller ju mest lösningsmedel. På insidan av luckan är väl inte finishkraven såå högt ställda??! /Magnus Regn är verkligen inte roligt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.