|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bytte vattenpump på min tjejs gamla volvo 360. Fick inte en av skruvarna att ta gäng, höll på väldigt länge. Till sist rann sinnet över, varpå jag sparkade till en burk 5-56 som jag hade ställt på marken bredvid bilen. Burken far naturligtvis rätt igenom ett källar fönster. Det var bara att lyfta av fönstret och fara iväg till glas gubben. Har skrattat gott åt detta många gånger efteråt. |
|
Evol-79 |
Ganska less på V70N 2,4T -01 eftersom automatlådan rasat och volvo vill ha 45.000kr för att byta den. Detta trots att bilen varit inne hos volvo minst två gånger tidigare då vi klagat på att den växlar ryckigt. Pricken över i:et är att den gått några mil över gränsen för maskinskadeförsäkringen när det hände.... |
|
Gamla bettan (318 -88) gjorde mig milt sagt asförbannad ibland. Köpte den i sept 2001. I dec 2001 bröt helvetet löst. Först pajade kylaren. Just när den var bytt märker jag att det luktar skunk i bagaget. Letar runt lite och hittar en hel swimmingpool. Orskaen var en gammal krockskada som börjat rosta och förintat typ hela högra bakre hjulhuset. Skulle i samma veva byta ett dörrhandtag och skruven gick givetvis av när jag skulle losa det gamla. När rostskadan var lagad upptäcker jag ett missljud bakom instrumentpanelen. Felsökande och konsulterande av meken som bytte kylaren (conny på Kylarservice i Vänersborg, rekommenderas!!) resulterade att jag bytte cirkuationspumpen. Nu har det gått så lång tid att det börjat våras. Är jättenöjd med min fina och förhoppningsvis problemfria bil. Ger den en ordentilg tvätt efter en tur på tjälskadade grusvägar. Upptäcker en konstig pöl bak, under bilen. Tanken läckte. Erbjöd jobbarkompisarna att "råka" lägga en tändsticka i pölen, men det var ingen som nappade. Killen som bytte tanken tyckte att jag skulle byta kardanlager också, vilket också gjordes, tillsammans med avgassystemet.... Tror jag lade minst 25´ på skrället den vintern... Hade inte blivit minsta ledsen om bilen "råkat" brinna upp. Fast det var tur att den inte gjorde det för efter den vintern gick den problemfritt i 2 år och 2500 mil. Bra grejer ändå... Saknar den |
|
|
På flertalet Volvo har värmespjällen i instrumentbrädan blivit inslagna. Slängde iväg min Yamaha DT en gång, över ett staket och in i en hage. Slitna drev och körde över en blöt gräsmatta så kedjan klämdes mellan drevet och motorn. Senast var i torsdags då jag var på väg att skrota min Celica (usch felhjulsdrift, skäms lite) när vi skulle byta vattenpump och _ALLT_ strulade från början till slut. Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Arg..njae..men om jag säger att jag ibland ångrar att jag sålde min gamla Volvo 740 "o att jag ibland önskar den tillbaka" och köpte en BMW så förstår nog dome flesta hur pass nöjd jag är. Man skall nog ha en gammal härk som man kan ta när man behöver nåt pålitligt o köra bimmer då man skall ut o leka... "Beauty s only skin deep" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.