AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.295

Hur arga besvikna har ni blivit på era bilar?

Sida 1 av 2
pe
117
pecklo
518i -86
Hade ett fel som spökade länge höll på o mecka ett par dagar innan jag hittade felet. Blev så jäkla arg o besviken på BMW så jag ville egentligen slå en slägga genom taket men på nåt sätt så vill man ju inte ge upp utan man MÅSTE bara lyckas fixa problemet. Det var tom svårt att arbeta, tänkte på den där j..vl bilen hela tiden och tänkte nu e det nog med BMW, men när den äntligen fungerar igen försvinner allt det där och man glider med sin Bmw igen med ett leende på läpparna!
Jag hade en folka buss som det va en massa elfe3l på så jag slet ut säkringsdosan och sparkade in den i väggen, men med ny säkringsdosa och ca 10 timmars kabeldragande så hade jag alla elfuntioner.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag har inte blivit så arg på ngn bil.... känns meningslöst att bli arg på ett dött ting...

Men jag kände mig väldigt arg och besviken efter att ha varit i kontakt med verkstaden på BMW Group Göteborg. Han som man pratar med när man lämnar in bilen var inte bara oförskämt utan också riktigt arrogant och dryg och pratade med en som att man var helt dum i huvudet. Till och med säljaren som sålde bilen till oss reagerade över hans uppträdande (han stod intill mig) och gick in och försökte rädda situationen lite...

Körde raka vägen till Wölkes, helt annan klass på bemötandet. Vad man än sa så var svaret samma. "Inga problem, det fixar vi!"

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
En gammal klasskompis sparkade in dörren på sin Saab turbo när den inte startade en gång...
Jag var rätt förbannad på min 320ik -88 efter en motortvätt. Mest på mig själv, kanske. Trots att jag körde den några mil efteråt så hade det trängt in vatten någonstans som gjorde att den gick mycket ojämnt och knappt svarade på gaspådrag. Det löste sig efter några veckor med utbytt impulsgivare.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Jag hade en Volvo 855 T-5R-1995 som var den värsta dyngan jag nånsin har haft...

Servooljeslangen gick det hål i (skapligt tryck i den), div kylslangar till turbon gick sönder (väldigt trångt att byta + dyrt), vaccumslang i motorn hoppade isär titt som tätt (trångt värre + varmt & lamdalampan började jämt att lysa pga av detta = verkstadsbesök för att släcka den titt som tätt), värmepaketet läckte, olja läckte mellan låda + motor, käkade däck, originallarmet gick sönder så att det blev att bogsera bilen till en bilelverkstad.... Ritningarna var sekretesskyddade av Volvo så att det tog 10 dar att riva ur larmet pga av att alla kablar var svarta och ej märkta = DYRT!

Aldrig mer Volvo.......

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department...
pe
117
pecklo
518i -86
Surt med volvon, där hade nog släggan åkt genom taket!
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Sparkat in dörrar, och ena bakskärmen på min gamla 323i.

Och på en kompis bil pissade vi bort isen på framrutan nu i vintras, det är förövrigt den mest misshandlade E30 jag känner till. Det är en sopstation invändigt, pizzakartonger, ölburkar och utspilld glykol är ett exempel på vad man kan hitta. Sedan blev även innertaket nedrivet efter en våldsam färd hem från en fest (jag var nykter och körde) Det blev utkastat i Södra länken-tunneln :) Båda stolarna i fram är söndersparkade, den är "nycklad" på taket. Allt detta är åsamkat av ägaren själv plus kamrater :)
Nu är den dock död, en annan kompis dödade den med sin Volvo 240 på Coop-parkeringen i Arninge.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Tillägg:
Det var inte jag som rev ner innertaket utan de jag skjutsade hem från festen, dvs ägaren plus kompisar
pe
117
pecklo
518i -86
Ett fall för pimp my ride
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Jag har bankat skiten ur ratten i min gamla bil så den såg ut som en halv taco!

Länk
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
pecklo: Det var nära ett antal ggr... Var nära att döda den totalt!

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department...
jonasjonas: Jag trodde inte att du var så våldsam? (:

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Johan,

Haha, jag är snäll som en sovande Lasse Berghagen egentligen. Det bara blev som det blev :)
jonasjonas: Att pissa bort isen på framrutan var ett nytt tips. Det borde man kanske testa, fast inte på sin egen bil... :)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag var jättebesviken på bilen när generatorn lade av nere i Chamonix och jag var äckligt bakfull och det var värmebölja och över 30 grader. Fick lov att lägga 1000 kr på ett nytt batteri för vid den tidpunkten visste jag inte att det var generatorn som var paj. Ville bara därifrån... från värmen...
tvåtakt
Hade en Buick Skylark -80 en gång... Följande gick sönder: Sevopumpen,vattenpumpen,topplockspackningarna,generatorn,automatlådan,farthållaren,ACn,C-låsen,elhissarna,tutan,avgassystemet,och säkert några grejor till! Men six-way-elsoffan funkade bra. Jag bytte bort den mot en Opel Ascona-77
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
tagge,

Det funkar om man är snabb på att få på vindrutetorkarna, blir mindre kul att skrapa rutorna annars... :P
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Det värsta jag gjort är nog att kalla min första bil för "Inkontinent" när oljetrågspackningen kröp...

Tycker det är mycket komiskt att se folk som blir arga på en sådan sak som en bil!

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
självklart har man blivit arg på bilarna!

slått och sparkat har det blivit ett antal gånger!

MVH
Johan K
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Skulle jag sparka på min volvo skulle den rasa ihop helt och dö..... ;-)

/Berga

BMW - Beste Marke Weltweit.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.