AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.323

BMW Alpina B5

Sida 2 av 3
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Janne2;

E-klassen var den första som presenterades med "65"-motorn...bilder, artiklar, mässbilar od finns ju.
Sedan har jag iofs inte heller läst ett test med den, eller sett den live. Dock är jag övertygad om att du kan beställa en dylik, om stålarna finnes - plats i motorrummet finns ju tydligen! (SL har ju samma spis...)
Kleemann, annars? :-)

El Gordo;

är kombin 0,2 sek långsammare 0-100 km/h än sedanen?
Visa användare
3.753
Sani
Just det, ja:

Länk

(Man behöver inte gå upp till EV12...0-100 på 4,3 sek!)
E65 AMG finns inte, den vassaste E-klassen är E55 AMG.

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Visa användare
3.753
Sani
Nu upprepar du bara Janne2:s ord utan att tillföra ngt?...
Har du ngt som styrker detta påstående? E65 finns inte (kvar?) på M-B:s tyska hemsida, men det gör ju inte SL65 heller - och den finns ju i allra högsta grad!
Sani,

Om det nu finns bilder, artiklar, mässbilar o.s.v. kan väl du leta fram någon av dessa? Titta på denna Länk
Här framgår tydligt att CL65, S65 och SL65 finns, dock inte E65 utan endast E55.

Det var CL65 och S65 AMG som officiellt presenterades först, sedan kom även SL65.
Sani: Ring MB själv då! E65 har aldrig tillverkats, fakta!

Visa användare
3.753
Sani
Har tyvärr bilderna på min hemdator, fixar de senare (sitter på jobbet nu...). Men som man kan läsa här har den iaf erbjudits som specialbeställning, om ej just serieproducerad - så där har ni rätt:

Länk
(Finns mera på Google...) :-)

Btw: Varför denna hätska ton? Ex från dig, M femman, blir saker & ting fakta för att du säger "...fakta!" ??
Just m5board har en trevligare atmosfär, kan man tycka ibland.
Sani,

Om du uppfattat att jag haft en ton så ber jag om ursäkt. Det var inte min mening. Jag brukar bara gilla att vara saklig i mina inlägg:)
Visa användare
3.753
Sani
Helt OK, Janne2, saklighet är en god egenskap!

(Personligen har jag ingen aning om vad som finns på insidan av M-B-fabriken, men läser jag en bilpresentation brukar jag lita på mina sinnen och utgå från att den finns...) :-)
Sani: Fråga dig själv! Man brukar få svar på tal...

Oj, det lät faktiskt väldigt otrevlig. Sorry! Jag hänvisade till ditt något hätska svar på mitt första inlägg.

Helvete har precis beställt en 530i t vad kostar alpinan.

mh
ÖVERLADDAT! Hhöhö, vilken bil :P Är detta första kompressorn som sitter i en BMW från fabrik?

Fast`n Loud Turbo Proud.
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
mattias: £62000

Min: Länk
Erik G tackför upplysningen jag tror 530:in duger.

mh
Jag tar 2st, tack. En touring och en sedan. Samma färg. Tar ni AMEX? -Bra, lättare att göra landsflykt, eftersom man inte hamnar råna banken innan.
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
vackraste bmw som finns enligt mig...B10 då. Undantagsvis bmw 760Li (som säpo numera steker i), eller M6.
Glöm inte att utöver SL65, S65 och CL65... så finns faktiskt även G65 att beställa :)
Visa användare
3.753
Sani
Urk, då tar jag nog hellre Carlssons variant av nya SLK(!)55 AMG; 480 kusar! - men den går nog inte att regga in i landet... :-(
dunstan
B5 är den enda snygga E6x!!! Inte ens M5 är speciellt snygg tycker jag!

En B5 touring! Mmmmm.... Man kanske skulle lägga en order. Otroligt frestande!

Alpina lovar minst 500hk. Tydligen mätte man upp 500 i Dubai. Och det betyder att det finns mer att hämta!

Dessutom är alltid Alpinas siffor underkant. Det kan jag vittna om som ägt en!

bmw_crille: Du har verkligen noll koll! Ledsen att behöva berätta det för dig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.