|
|
|
|---|---|
|
Varför finns inte en sådan sak som el-infällbara speglar till min E39, allt annat använder el. Går det att fixa på något sett kanske? Ska det finnas en speciel knapp för denna funktion? #4 | |
|
varför ska man ha det??? det är väl bra onödigt!!! ///325/// |
|
|
Det finns visst. Åtminstone M5-speglarna går att få elinfällbara. /Micke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det sitter en lite fyrkantig knapp för att fälla in speglarna, är nog standard om det är automatiskt avbländningsbara ytterspeglar = svindyra glas ///MVH Hasso Länk |
| Hade strax efter inköpet inte lagt märke till denna knapp, men måste kommit åt den vid avresa, gissa om jag blev paff när jag skulle kolla i speglarna nästa gång... | |
| Det är bekvämt i trånga städer, på landet behöver man kanske inte fälla in så ofta. Min tidigare musse hade inte ens fällbara speglar och dom rök snabbt en efter en :( | |
|
En klar fördel på BMWn är att det inte fungerar att vika in speglarna vid färd över 5km/h. På Volvon så kom jag åt knappen i hög fart och vips for speglarna in och gick inte att få tillbaka förän bilen stannat. |
|
|
Man har el-hissar, el-stolar, el-taklucka, el-ratt (inställning), el-speglar (justerbara) och el-justering för höger backspegel vid backning då tycker man ändå att en sådan simpel grej som att fälla in speglarna borde finnas.............. men nae. Då får man se hur länge backspeglarna blir kvar innan någon snorunge sparkar bort dom. Men va gör de när man ändå får ett stort smile när man vrider om nyckeln o hör sexan spinna.......... :)))) #4 |
|
|
jonte: varför är det onödigt? kan väl vara bra att kunna göra det så ingen går sönder dem t.ex, eller om man är tvungen att köra igenom en tajt port osv. Skulle vara kul om det gick att ha det kopplat till dosan när man låser bilen, så att speglarna vinklas mot dörren. //Simon |
|
|
Jag tycker att det är en skön funktion och användbar. Jag tror att alla som inte har våra speglar är avundsjuka..... Sexan spinner här mullrar v8an....................... |
|
|
jag är avis iaf! hehe Måntro om det är svårt att modda en spegel till en e34? //Simon |
|
|
Hej där! Har en 530-01 med elektriskt infällbara speglar och en fruktansvärt smal port i garaget.....gissa om man myser varje gång man bara trycker på knappen.... Somliga tror att BMW-ägande är en livsstil.....dom har inte förstått ett dugg....det är något mycket....MYCKET STÖRRE Håkan |
|
|
HkanSWEDEN: Håller med, köpte min 530 ia T -01 igår och insåg att den var en aning bredare än den 525i som jag bytte bort. (Har lite smalare garageport än standard) Perfekt med den lilla fyrkantiga knappen. Förresten, vet någon om det är besvärligt att byta plastramen runt spegeln. Den är sprucken och jag tänkte försöka att byta den själv. //Mauno |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.