|
|
|
|---|---|
|
Har alltid vatt lite fundersam på min hastighetsmätare. ibland hoppar den å ibland kan den fastna. Men under det senate har den skött sig bra. För någon dag sedan hade jag uppe den i 215 Km/h enligt modellguiden här på autopower så gör den 192km/h. Prata med min far om det med och han sa att bilarna inte direkt går snabbare med tiden? Så då e frågan om vad d kan vara som e fel. för kan ju vara lite tråkigt om mätaren i bilen inte stämmer å det kanske är en poliskontroll. även om det i detta fallet verkar vara åt "rätt" håll den går fel. Så då tänkte jag att det kanske är för att där kanske suttit andra fälgar på innan? har för mig att jag hört nått om att man måste ändra nått om man byter nått sådant. men vet inte säkert:/ Någon som kanske vet va d kan vara för fel? | |
|
195/65-15 är originaldimension för 518i, vad kör du på? 12% för mycket låter inte onormalt, även om det är något högre än vad som är vanligt. Kolla gärna mätaren mot en GPS. Att bilar blir tröttare med tiden är en skröna. En frisk, välservad och underhållen bil går snarare snabbare fabriksny. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Oj går 518 så fort =) Enlig lagen får man ändra rullomkretsen med max 5%. Om då bilen ska göra 192km/h på papperet och man byter däck och ökar rullomkretsen 5% så går bilen ca 202km/h. Skillnaden är alltså väldigt liten. Hastighetsmätarna är också oftast "gjädjemätare" som visar för mycket än vad man egentligen kör i. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.