|
|
|
|---|---|
|
Märkligt problem jag fick imorse. Körde och allt var frid o fröjd men sen såg jag att temperaturen började stiga mot rött så jag lade växeln i friläge och efter 10-15 sek började nålen gå tillbaka till mitten så växlade jag till 3:an för att fortsätta köra men så började den efter 5 sek stiga långsamt upp igen så jag stannade och lät bilen gå på tomgång då gick den till normal... Termostaten bytt ifjol likaså nyrenoverad topp av Need for speed. Vad kan felet vara denna gång? | |
| Jag kollade motorrummet och allt såg bra ut. Dock nåt "svinnande" ljud som pågår i 3-4 sek för att va tyst i 2-3 sek och sen o.s.v. | |
| Fläktkopplingen? | |
|
Fläktkoppling? Ja, har läst här att det kunde vara viskositetkoppling, vattenpump men de problemen som tagits upp är ju motsatsen till mitt problem ;) Har skickat mail till Need for speed men jag vet ej hur snabb de är på mail. Tänkte undersöka under lunch om jag får nån vettig tips här inne på forumet ;) |
|
|
Need for speed gissar på vattenpumpen. Vud ansträngning av motorn krävs mer kylning och det är vattenpumpens uppgift för vid tomgång räcker det med termostatens uppgift. Ja, får väl byta. Usch. Va jobbigt ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.