|
|
|
|---|---|
|
Har en 528i-97a Jag har fått ett problem, jag har ingen kupe´värme. utblåsen fram på panel, dörrar osv blir bara svagt svagt ljumna oberoende hur långt jag kör. Termostaten funkar som den ska. De två slangar som går till värme elementet fram i motorn är åxå bara ljumna. Efter 1,5 timmas avluftning så sökte jag vidare å kollade elen. Det sitter ngn slags pump/ventil eller ngt innan slangarna som går till värmeelementet å det finns ingen ström till när man mäter där. Finns det ngn som har ngn aning var jag ska få tag på ett kopplings shema till värme systemet? Eller om ngn har haft samma problem å kan hjälpa mig. | |
|
Hej En dum fråga kanske, men har du kollat att du har rätt nivå i kylaren? Mvh //Scarafce |
|
|
jag har kollat kylaren, jag har luftat den 1,5 timme i motlut, jag har kommit fram till att de 2 rör som går från motor till värmeelement endast e ljumen. precis innan sitter ngn form av värmeventil eller vattenpump, jag vet ej vad å det verkar som om det inte finns ström i kablen som går till denna pump/ventil. Frågan e nu bara vart kablen/strömen kommer från. Har kollat alla säkringar och det finns ingen som inte fungerar. |
|
|
Jag lånar denna tråd lite då jag har samma problem på min e38-96. Mina värmeventiler funkar dock som dom skall, öppnar/stänger utan protest. Däremot är jag lite tveksam till om pumpen under dessa ventiler ger det flöde som behövs. Är det ngn som vet hur mycket vätska den skall köra runt per minut? Slangarna in till paketet blir ljumna medan returen blir varm (knappt att det går att hålla i den). Kan man kolla om det är fritt flöde igenom värmepaketet på ngt vis? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.