|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har lite problem och försäkra min BMW eftersom den är importerad en gång i tiden. Jag har ett par frågor till er kunniga :) 1. Vad heter larmet som sitter i original i en BMW 328iC 1996. (På mina nycklar finns tre knappar) 2. Bolaget vill ha intyg på att nycklarna är omkodade, men jag har ju all 4 original-nycklarna!? Måste jag in till en BMW-verkstad och koda om?? Tack på förhand! //Daniel | |
|
Bättre att du ber om ett nyckelintyg från BMW, där det framgår hur många nycklar som är uttagna. Visar det 4, inga problem. Om det visar fler, kolla så att förlorad nyckel är spärrad. Om det är mer än 3 år sedan bilen blev importerad likställer de flesta försäkringsbolag den med sv-såld. |
|
|
Jag fick bara 3 nycklar när jag köpte min, så jag var tvungen att koda om... Kostade 760:- i arbetskostnad och 53:20 i "Tillsatsmaterial"... S:a 813:20 |
|
| Varför spärrade du inte bara den nyckeln? I så fall anger BMW det på nyckelintyget och därför är det inga problem med f-bolaget. | |
| Helt rätt, på kvittot står det angivet "Spärra Nycklar Arbetskostnad 760:-" och på "BMW Diagnos Spärra/Frige Nyckel" står det att nyckeln som inte levererades vid köpet är spärrad, resten "Frisläppt". -Ingen omkodning av de befintliga nycklarna mao? | |
| Nä, det ska inte behövas eftersom du själv har alla nycklarna. Du kan ju visa f-bolaget dem om de tvivlar. Ge dig inte i diskussionen, du har säkert snackat med någon som slentrianmässigt läst "import - omkodning krävs" utan att veta vad det egentligen innebär. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.