|
|
|
|---|---|
|
Jag har blivit så sugen på att både turbokonvertera en e-30 325 och även sätta i en 535 motor. Men hur gör ni som gjort det vid besiktning? Är det utbytesmotorer eller kompisbesiktigare? Problemet med mitt sug är att jag inte har varken förvaring för besiktningsmotorer eller lokal att vara i någon längre stund. Är det praktiskt genomförbart för min del? Sen finns det ju ett ordspråk som säger " frågar man har man inte råd".... har jag råd?? Behöver man vara en mekaniker för att kunna fixa dessa saker med eller klarar man sig med sunt förnuft o tummen på rätt ställe? Jag har läst en hel del på erat forum men inte hittat svar på dessa frågor, så snälla ge mig inte länken till sökmotorn. Tack på förhand Andreas | |
|
Frågar man har man inte råd? - Det ordspråket kan vi skrota idag. Många frågar, många har råd. Jag menar frågar man inget får man inget veta. Ja, det är självklart genomförbart att turbo konvertera, ett alternativ för dig som inte vill köra bes. motor är ju att plocka av turbo prylarna och rulla igenom bes. Sedan åka hem och dunka på. - Ett annat alternativ är ju att köra obes. men det är inget jag kan rekomendera. "blao is the name of the game!" |
|
| Ett tips är att ragga upp en lokal/garage, det är nästan tvunget. | |
| Är det så pass enkelt alltså att bara plocka av o sätta dig igen vid besiktning? Hur lång tid tar en sådan operation? Och som sagt.. vad kostar hela paketet, ca.? | |
|
Plocka dit å plocka isär så har du ditt svar... Beror juh på hur mkt saker du satt på skulle gissa på ca 4 timmar för mig att återställa till original. Turbokit från 2000:- till det oändliga berone på vad för saker du ska ha. Mitt kostade runt 10 papp med en dyr intercooler 600*300*100mm . Länk |
|
|
Har hört att man kan rulla igenom besiktningen med turbo bara den inte laddar något.. vet någon om detta stämmer? Speed limits are for pussies |
|
|
Det finns dem som gjort det, och lyckats. Men frågan är om inte latheten bedrar visheten i det här fallet. OM du skulle få regbesiktning (Och jag tror risken är relativt stor) är du nog inte så lite sur på dig själv sedan!!! "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
FreakPutte: Det stämmer inte... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
njae.. att ha sin turbobil mappad för olika förhållanden o få det o funka fint med olika mappningar e ju en konst i sej... att kunna köra igenom en turbokonvent. beemer rätt igenom besiktningen utan att ha behövt plocka av grejer o fuska på det sättet ;) Speed limits are for pussies |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.