|
|
|
|---|---|
|
Har lite strul vid ihopsättningen av min motor. Skulle gärna få lite hjälp med följande: 1) Någon vänlig själ som har möjlighet att fota lite i ett motorrum på en 520i E28 (-86?). Det är lite slangar jag är lite vilsen på.. 2) Kan någon förklara vad den lilla "knappen" bakom metallbrickan på fläkten gör? Ska metallbrickan trycka på den? Bild: Länk 3) Tips vid montering av det här röret? Är helt omöjligt att få dit det samtidigt som insuget... Bild: Länk Tacksam för all hjälp jag kan få! | |
|
2. Metallbrickan är en bimetall, som böjer sig när den blir varm. Den flyttar då "knappen" bakom, och motståndet i fläktkopplingen ändras. Var försiktig med den, då den är känslig! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw, Går det typ att laga den tro om metallbrickan har lossnat? Känns lite drygt att köpa helt ny =( |
|
|
Det är möjligt, det beror förstås på varför den har lossnat. Den brukar vara svår att justera in, så att den är "lagom" böjd. Du kan alltid prova, men räkna med att få köpa en ny (kostar runt 1000:-). Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ahh, det härliga röret till oljereturen :) jag har själv brottats med detta och har lyckats få på det och insuget samtidigt helt ensam, dock tog det tid :) sen sitter där ju iaf en packning nere i motorn som skall ligga rätt samtidigt som fjädern skall tryckas ihop så att röret får plats under insuget innan det sätts på plats, väldig precision :) underlättare om man är 2, en som håller ner röret och en som trär på insuget...det är lite klurigt men det går! MVH Johan K |
|
|
Röret är för vevhusventilationen, inte oljeretur, så var noga med att få dit oringarna, annars drar den tjuvluft, sitter en oring mot blocket oh 1 mot insuget. Enklast är o sätta dit röret först med oringar, bricka o fjädern, trycka ner röret i botten på blocket o sen håller man bara röret i den positionen och samtidgt lyfter på insuget. Akta den övre oringen bara så den inte blir skadad, sen när insuget är på plast på toppen trycker/vrider man upp det i insuget! ///Magnus |
|
|
Har kallat på en kompis som kommer och hjälper mej imorron så då ska det nog gå att få ordning på att!! Tack för hjälpen! Kommer nog fler kort sen på lite slangar och skit som jag virrar bort mej på... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.