AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.347

Microfilter på E30 med AC - Var sitter det?!?

Har under en längre tid haft problem med dålig ventilation i bilen (325iA touring med AC) och fått tips om att byta microfiltret. Att bilen är utrustad med microfilter står tämligen klart då det finns fakturerat för detta vid tidigare servicetillfällen. Har även läst mektipset på följande adress Länk men det ger mig inte mycket hjälp. I min bil ser det helt annorlunda ut och jag kan ej finna någe filter.

Så min fråga lyder: Är det någon som vet var microfiltret sitter på en E30 med automat och klimat samt hur man byter detta??

Tacksam för tips!

BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den.
Måste lyfta tråden...Är det verkligen ingen som vet?!

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Har för mig att på 90talarna av e30 fanns det filter på som xtra tillbehör.Här är varje fall en länk Länk

Mvh/Micke

Länk motorsait

Länk Ny 02sida
trucker:

Har kollat den där länken redan och som jag skrev tidigare så ger den mig EJ någe hjälp då min bil ser annorlunda ut pga AC.

På platsen för microfiltret, enligt länken, sitter i min bil istället den så kallade "förångaren" för AC-anläggningen.

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mercury Monteray -56
Enligt TIS så finns microfilter från 09-91 i alla med AC,med undantag E30.Det brukar även sitta en lapp i handsfack med text microfilter.
Jag tror personligen att du inte har nåt filter i din.
Är det dåligt flås i fläkten? eller immar den i största allmänhet.

Mvh/Micke

Länk motorsait

Länk Ny 02sida
Tog bara för givet att bilen är utrustad med det då det finns fakturor från tidigare där BMW debiterat för byte av mikrofilter. Fläkten verkar inte ha tröttnat. Den jobbar på rätt bra, men det vill liksom ändå imma en del på rutorna nästan oavsett hur hårt man kör fläkten. Har kollat luftutsläppen bak och dom verkar ok. Också värmepaketet är kollat men jag hittade inga läckor.

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mercury Monteray -56
Kolla så att avrinning för kondensvatten är täppt då ligger en hel del fukt i fläktpaketet som följer med luften när fläkten går.Kan ju vara svårt nu denna årstid men lättast ser du när acn går en varm sommardag då brukar de bli en liten pöl under bilen.
Annars så kör med acn även vintertid då den är bra på o torka luften.

Mvh/Micke

Länk motorsait

Länk Ny 02sida
St
2
Stefan R
325 I Cab -90
Hello RayGun.
Hur gick det med ABS reläet hittade du det ?
Fixade det till sig med Abs felet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.