AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
949

Köpråd 323/328ci e46

Wi
6
Wikingsson
Bmw 328ci -00
Hej vore tacksam för lite tips och råd.
Har planerat att köpa en 323/328 ci.

Vad väljer man En 323ci 00:a 13000 mil, 5 ägare och svensksåld fullutrustad, fast utan taklucka! Eller en 328ci 99:a importerad före detta bmw jahrwagen i tyskland gått 11000 mil (enda ägaren i tyskland) och en ägare i sverige också fullutrustad och med glastaklucka! 18" på 323 och 17" på 328!
Båda ligger på samma pris!

Tack på förhand för tips och råd!

///Wikingsson
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Hej

Jag köpte själv en 323ci i vinter och den går kanon bra. Jag valde också mellan en 328ci och en 323ci, men i mitt fall så var skillanderna i pris större. 5 ägare låter lite mycket, men kanske några va dem är bilfirmor. Jag importerade min från Tyskland, vilket jag tycker inte är något problem. Bara man kollar ordentligt, helst någon erfaren bilmek. el dyl.
Skicket spelar en stor roll, vilken känns bäst? repor bucklor och dyl.
kolla så att alla elfunktioner funkar, stolminne, taklucka, dörrar, pdc, spolarvätska hålls i behållaren.
Kolla serviceboken och ev. länkarmsbyten.
Hittills så har motorn räkt bra till i min, men man vet ju att man vänjer sig vid sådant och vill ha mer. Men vad jag har förstått så känns inte 328 SÅ mycket piggare än 323an (har inte själv provat).

Inte vet jag om det här hjälper något, men hoppas du blir nöjd med din nya bil.
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
En sak till:
Det står ganska mycket om 323 vs. 328 här på forumet.
ro
16
robin.n
323 Ci -00
Köpte min 323:a i november -04. Grymt nöjd, gått 11.000 mil men servad och känns väldigt fräsch. Känns inte som en snart 5 år gammal bil. Har inte heller provat 328:an men min känns tillräcklig för mej. Drar inte för mycket soppa heller, 0,74l/m vid motorvägskörning, 1,1 ungefär vid ganska aktiv stadskörning.

Men som sagt sök på forumet, finns en del standardfel som kan vara bra att checka, centrallåset på passagerardörren tex.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.