|
|
|
|---|---|
| Ska byta skivor och belägg fram på min M3:a -96. Nu funderar jag lite på piratdelar och då i första hand mekonomen. Är det någon som har några erfarenheter av mekonomens skivor och belägg till en M3:a? | |
|
Så vitt jag vet har Mekonomen inga skivor som passar på 3.2:orna. Det är en sk flytande bromsskiva. Finns till 3.0:orna men ska du sätta på dom skivorna så får du en sämre bromsskiva samt att man måste montera spacers fram. Det är en smula dyrt på BMW men det är det värt. Jag har för mig att klossarna kosta lika mycket på BMW som på Mekonomen och då är ju valet enkelt. Länk |
|
| Finns väl bra Brembo skivor, det satte jag på min 3.0:a iaf..bra pris också! | |
|
Det finns bra Brembo skivor till 3.0:an men inte till 3.2:an på Mekonomen. Länk |
|
|
Kollade priserna idag. Mekonomen: Belägg: 645 + 194 (slitagevarnare) / par Skiva: 964 st Bmw: Belägg: 1000 (inkl slitagevarnare) / par Skiva: 1500 st Alla priser gäller skivor och belägg fram. Prisskillnaden är så pass liten att det får bli original. |
|
|
Bra val! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.