AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
727

vad ska jag ha för olja?

i växellåda och bakaxel på min 518i -86 + växelspaken är slapp som F*N vart får jag tag på plastbussningarna från spaken till lådan? kan man åtgärda en raslande kupe fläkt?

putte
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Biltema helsyntet är inte fy skam, trots namnet. Sök på inlägg av Johan B, så har du informativ läsning för en god stund.

Sex på alla fyra, roligast så!
ok låter bra men hur söker man på forum??

putte
Pa
184
PalleM
316-98 Touring
Nya bussningar till spaken köper du på Bmw.

Mvh/Palle
vad får man betala för bussningarna?

putte
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Till e34 kostar bussningen 70:-. Fläktarna brukar ta slut i lagret å rasslar som fan. Enda sättet e å byta. Ta isär och kolla vilken modell du har (finns flera) å sen tjackar du en ny på skroten.

OBS!! Inge helsyntet i bakaxel å växellåda, fråga på BMW när du handdlar bussningen :-)
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Eller kanske är helsyntet... tänkte på motorolja direkt och det ska inte vara motorolja i bakaxel å växellåda, sen om den oljan de ska vara i är helsyntet vet jag inte.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Missade den delen, Biltemaoljan häller du med fördel i motorn :)

Sex på alla fyra, roligast så!
har precis bytt toppackning å de mesta som ingår i servicen under huven plus torkarblad allt handlades på biltema å bilen går som en dröm nu mycke bättre än förrut men med bussningarna å ny olja i växellåda å bakaxel så kan ja känna mej säker på en driftsäker bil ett tag framöver, kupefläkten måste jag ju ha så de blir lite mer utgifter nudå alltså:) hör efter på bmw över oljan för att vara säker

putte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.