|
|
|
|---|---|
|
i växellåda och bakaxel på min 518i -86 + växelspaken är slapp som F*N vart får jag tag på plastbussningarna från spaken till lådan? kan man åtgärda en raslande kupe fläkt? putte | |
|
Biltema helsyntet är inte fy skam, trots namnet. Sök på inlägg av Johan B, så har du informativ läsning för en god stund. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
ok låter bra men hur söker man på forum?? putte |
|
|
Nya bussningar till spaken köper du på Bmw. Mvh/Palle |
|
|
vad får man betala för bussningarna? putte |
|
|
Till e34 kostar bussningen 70:-. Fläktarna brukar ta slut i lagret å rasslar som fan. Enda sättet e å byta. Ta isär och kolla vilken modell du har (finns flera) å sen tjackar du en ny på skroten. OBS!! Inge helsyntet i bakaxel å växellåda, fråga på BMW när du handdlar bussningen :-) |
|
| Eller kanske är helsyntet... tänkte på motorolja direkt och det ska inte vara motorolja i bakaxel å växellåda, sen om den oljan de ska vara i är helsyntet vet jag inte. | |
|
Missade den delen, Biltemaoljan häller du med fördel i motorn :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
har precis bytt toppackning å de mesta som ingår i servicen under huven plus torkarblad allt handlades på biltema å bilen går som en dröm nu mycke bättre än förrut men med bussningarna å ny olja i växellåda å bakaxel så kan ja känna mej säker på en driftsäker bil ett tag framöver, kupefläkten måste jag ju ha så de blir lite mer utgifter nudå alltså:) hör efter på bmw över oljan för att vara säker putte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.