AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
665

Krångel vid köp av 318i

Mr_D
Har precis köpt mig en egen (eller kanske bankens då) BMW 318i -99 för en 1 1/2 vecka sen... och gissa var den är? Jo på verkstaden för ANDRA gången! Först fick jag fel vinterdäck och skulle byta dom till dubbat hos BMW Solna, och samtidigt fixa motorstyningslampan som lös.

Tisdagen gick och jag hämade sedan bilen dagen efter. Frågade då vad dom hade gjort med bilen och dom svarade att dom inte hade fått nån felkod och hade bara resettat lampan. (kan säga att ägaren innan fick byta bilen efter 3 mån pga samma fel) Jag blev då förbannad att man inte fixat felet utan bara gjort samma sak som dom tydligen hade gjort när förre ägaren lämnat tillbaka den.

Så, det går 3 dgr och lampfan börjar lysa igen och jag ringer säljaren och är lite besviken på att det här händer igen efter bara en vecka. Bilen lämnas åter in igen och den här gången ska dom verkligen ta reda på vad felet är (borde dom inte gjort det när förre ägaren lämnade tillbaka bilen?)... dom har nu haft bilen i två dagar!

Glider omkring i en rätt ny 320 (MABI)... snart har jag väl haft den mer än vad jag har haft "min" bil som jag köpt för 129000:-

Tur att jag köpte från en bilhandlare!
I övrigt är bilen otroligt fin!

Jag drömmer kanske 2-3 OK-drömmar varje vecka...
Är det dags och sluta?
c1
9
c1rca
323i coupe -96
Har själv haft en liknande situation, Köpt en 323 e36 coupe -96a, Köpte den hos en bilfirma som tur var. När jag haft den någon månad så upptäckte jag att det var plaskvått på gålvet. Så jag tog kontakt med firman jag köpten den av. Och dom lovade att dom skulle ta en titt på det. Allt som allt tog det säkert minst ett halvår för dom att laga den.

Hämtade ut bilen från dom kanske 4-5 gånger. Och alla gånger lovade dom att nu var det fixat. Han inte mer än till biltvätten fören det var pissvått i hela golvmattan igen. Så vart det alla gångerna.

Men till slut efter ett halvår lyckades dom hitta felet och lämnade iväg bilen till en bmw verkstad som fixa det på en dag *suck*

Det var visst en packning vid värmepaketet vid torpedväggen som inte satt som den skulle.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.