|
|
|
|---|---|
|
Har två dåliga styrboxar. Kan man laga dessa efter en klumpig kortslutning av batteri. Har hört att det finns någon komponent som tar den smällen i boxen, i bästa fall. Även fråga om vem som kan omprogramera ett eprom som stänger bensin tillförsel vid 0,7 bar. Wastegaten står alltid stängd. Vill samtidigt byta detta. Någon bilelektriker som kan ge tips eller skall man köpa nya grejer? | |
|
Har du någon elektronikfirma i närheten så kan de säkert fixa det! Hade samma problem med en 733 E23 och då lämnade jag in den till en god vän som är ytmontör. Han fixade det utan större problem. Det enda var att orginalkomponenterna inte fanns längre så han fick söka rätt på en ersättare. För en kunnig är det inga problem. Hittar du ingen i närområdet kan jag försöka se om möjligheten fortfarande finns här. mvh Johan. Länk |
|
|
Det var snällt av dig att ge mig ett hopp. Nu har jag även lokaliserat en som var till salu, men jag är ju intresserad av att laga dem jag har. Eventuellt ersätta ett EPROM som stryper bensinflödet vid 0,7 bar. Har du någon aning hur dessa programmeras. Har möjlighet att köpa rena EPROM. |
|
|
Har tyvärr ingen aning om EPROM:et. mvh Johan. Länk |
|
|
Hör med firmor som mappar bilar dom borde veta det du frågar. -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Hej och tack för era svar. Skall försöka i helen med ny box. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.